Hej,
Jag tänkte sätta upp fasadbelysning (endast entrélampa idag), och funderar lite kring placeringen av belysningen när fönstren inte är symmetriskt placerade. Vill sätta på båda våningarna.

Osäker på om vi bör välja upp/ner-belysning, eller enbart ner. Placeringshöjd? Kanske blanda? Hörnbelysning eller inte?

Kom gärna med tips eller förslag på hur du själv hade gjort 😬
 
  • Vit villa med altan och asymmetriskt placerade fönster, omgiven av träd och trädgård; diskuteras belysning för två våningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vid ingångar och där ni går på kvällen. Det räcker med downlights.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vid ingångar och där ni går på kvällen. Det räcker med downlights.
Men hur hade du tänkt med placering på fasaden om man tänker där uppe. Om men sätter en centrerad mellan fönstret i ”mitten” och det till höger, ska man då sätta en centrerat mellan vänstra och det i mitten? Eller lika långt in från gavlarna?
 
PeterM80 PeterM80 skrev:
Men hur hade du tänkt med placering på fasaden om man tänker där uppe. Om men sätter en centrerad mellan fönstret i ”mitten” och det till höger, ska man då sätta en centrerat mellan vänstra och det i mitten? Eller lika långt in från gavlarna?
Om ni brukar går på altanen längs fasaden så kanske ni ska en vid varje hörn, lite klurigt med den fönstersättningen.
 
  • Gilla
PeterM80
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.