Hej,
Jag tänkte sätta upp fasadbelysning (endast entrélampa idag), och funderar lite kring placeringen av belysningen när fönstren inte är symmetriskt placerade. Vill sätta på båda våningarna.
Osäker på om vi bör välja upp/ner-belysning, eller enbart ner. Placeringshöjd? Kanske blanda? Hörnbelysning eller inte?
Kom gärna med tips eller förslag på hur du själv hade gjort 😬
Jag tänkte sätta upp fasadbelysning (endast entrélampa idag), och funderar lite kring placeringen av belysningen när fönstren inte är symmetriskt placerade. Vill sätta på båda våningarna.
Osäker på om vi bör välja upp/ner-belysning, eller enbart ner. Placeringshöjd? Kanske blanda? Hörnbelysning eller inte?
Kom gärna med tips eller förslag på hur du själv hade gjort 😬
Men hur hade du tänkt med placering på fasaden om man tänker där uppe. Om men sätter en centrerad mellan fönstret i ”mitten” och det till höger, ska man då sätta en centrerat mellan vänstra och det i mitten? Eller lika långt in från gavlarna?Jonatan79 skrev:
Om ni brukar går på altanen längs fasaden så kanske ni ska en vid varje hörn, lite klurigt med den fönstersättningen.PeterM80 skrev:
Klicka här för att svara

