1 153 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Pir rörelsevakt bränns?
Har monterat en infälld rörelsevakt, "Eljos Pir 2300 VA" på en lampa i en hall.
Denna är en lysrörsvakt och styr en kompaktlysrörslampa på 32 W, rörelsevakten har 60-2300W område men av ren test så testade jag med de 32w och det fungerar som det ska,
kan detta förstöra vakten i längden?
Denna är en lysrörsvakt och styr en kompaktlysrörslampa på 32 W, rörelsevakten har 60-2300W område men av ren test så testade jag med de 32w och det fungerar som det ska,
kan detta förstöra vakten i längden?
Tror inte heller den ska skadas, va rädd att den skulle gå sönder i förtid, men man tager vad man haver och i detta läge så fungerade det faktiskt, provade flera gånger och alla dess gånger så fungerade det. Den är ställd på ca 12-14 minuter så lysröret inte ska ta för mycket stryk av "tänd - släck - tänd - släck"
Japp, kräver både fas nolla.
Japp, kräver både fas nolla.
Har själv monterat många Elko PIR den som tål 2300VA belastning, iom att den är gjord för lysrör så har den noll anslutning och jag har aldrig haft några problem med låga belastningar på dem, det är ju ett relä i dem så jag ser inte problematiken med att köra en låg belastning för funktionens skull.
De som endast kör med fas och tändtråd till lampan och får så att säga nollan genom lampan är mer kvistiga med min belastningen för att de ska fungera korrekt.
De som endast kör med fas och tändtråd till lampan och får så att säga nollan genom lampan är mer kvistiga med min belastningen för att de ska fungera korrekt.
Klicka här för att svara