Begagnad vit spis med keramikhäll och gryta ovanpå i en stuga, piper var 30:e sekund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Vi har nyss installerat en begagnad spis i stugan (utfört av elektriker), och nu när vi kom hit så märker vi att spisen piper till ungefär var 30:e sekund. Ett kort pip bara, men nog så irriterande.

Den piper oavsett om den är av- eller påslagen.

Någon insatt som vet varför?

C
Säker på att det är spisen och inte brandvarnaren som har lågt batteri?

Finns det någon klocka på den?

C cpalm skrev:
Säker på att det är spisen och inte brandvarnaren som har lågt batteri?
Helt säker - men ljudet låter exakt som en brandvarnare med lågt batteri

J JLov skrev:
Finns det någon klocka på den?
Nix, ingen klocka. Ganska basic spis!

Claes Sörmland
Den ser ut som en enkel trefasspis av modell som jag har haft i över tio år. I så fall tror jag inte det finns någon elektronik i den som kan pipa.

Kan du dra dess kontakt ur väggen eller är den fast installerad?

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Den ser ut som en enkel trefasspis av modell som jag har haft i över tio år. I så fall tror jag inte det finns någon elektronik i den som kan pipa.

Kan du dra dess kontakt ur väggen eller är den fast installerad?
Den är fast installerad. Nej, begriper inte heller hur den kan pipa... Ett mysterium!

C
Vronkan Vronkan skrev:
Helt säker - men ljudet låter exakt som en brandvarnare med lågt batteri
Har du kollat så att det inte ligger en gammal bortglömd brandvarnare i ugnen? ;)

Tänkte radera inlägget men bjuder på denna - hittade en gammal bortglömd brandvarnare i närheten av spisen.... :D
If it sounds like a duck etc... (skäms lite då, men lättad att terrorn är över!)

• Gilla
  • Haha
windestal och 8 till
  • Laddar…
Råkade ut för samma sak hos Svärmor häromdagen! Visade sig att hon hade en egen och en som var hyresvärdens.

• Haha
Vronkan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.