1 955 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Pimp my bordsåg
Hejsan,
har nyligen köpt mig en sån här som andrasåg.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=40458150
Mest för att jag ville slippa allt springande när jag bygger utomhus
och kan bara såga i verksta´n med multimaskinen.
För att få det riktig bra ska jag byggga ett bord runt tre av sågen sidor
http://www.taunton.com/finewoodworking/media/w00102_13.jpg
Nu undrar jag hur och var jag kan få tag i dom parallelskenorna som
ligger i sågens sågbord. Dom ska finnas i mitt hemmabygge också.
Vad heter dom och vem säljer dom i Sverige.
Så klart finns det incra T-Tracks
http://www.incra.com/product_jfc_t-track_reg.htm
men då är det ju tumm som gäller och dom kommer säkert inte att
passa dom i sågens sågbord.
Någon som haft samma problem och kan hjälpa till ?
Tacksam
Hobbit
har nyligen köpt mig en sån här som andrasåg.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=40458150
Mest för att jag ville slippa allt springande när jag bygger utomhus
och kan bara såga i verksta´n med multimaskinen.
För att få det riktig bra ska jag byggga ett bord runt tre av sågen sidor
http://www.taunton.com/finewoodworking/media/w00102_13.jpg
Nu undrar jag hur och var jag kan få tag i dom parallelskenorna som
ligger i sågens sågbord. Dom ska finnas i mitt hemmabygge också.
Vad heter dom och vem säljer dom i Sverige.
Så klart finns det incra T-Tracks
http://www.incra.com/product_jfc_t-track_reg.htm
men då är det ju tumm som gäller och dom kommer säkert inte att
passa dom i sågens sågbord.
Någon som haft samma problem och kan hjälpa till ?
Tacksam
Hobbit
Är du nöjd med sågen annars gällande tex inställningar, pararellanslag, ljud, stabilitet mm?Hobbit skrev:Hejsan,
har nyligen köpt mig en sån här som andrasåg.
[länk]
Mest för att jag ville slippa allt springande när jag bygger utomhus
och kan bara såga i verksta´n med multimaskinen.
För att få det riktig bra ska jag byggga ett bord runt tre av sågen sidor
[länk]
Nu undrar jag hur och var jag kan få tag i dom parallelskenorna som
ligger i sågens sågbord. Dom ska finnas i mitt hemmabygge också.
Vad heter dom och vem säljer dom i Sverige.
Så klart finns det incra T-Tracks
[länk]
men då är det ju tumm som gäller och dom kommer säkert inte att
passa dom i sågens sågbord.
Någon som haft samma problem och kan hjälpa till ?
Tacksam
Hobbit
/Dalken
Är du nöjd med sågen annars gällande tex inställningar, pararellanslag, ljud, stabilitet mm?
/Dalken
Än så länge.
Man ska förstås inte förvänta sig något Festo eller Bosch/Makita High End lull lull.
Det räcker till vardagen för mig!
Hur det ser ut i längden törs jag inte svara på idag.
Hobbit
/Dalken
Än så länge.
Man ska förstås inte förvänta sig något Festo eller Bosch/Makita High End lull lull.
Det räcker till vardagen för mig!
Hur det ser ut i längden törs jag inte svara på idag.
Hobbit
Klicka här för att svara
