Hej
Har köpt ett putsat hus i Spanien.
Har ingen begränsad erfarenhet av putsadehus utan själv mest slätpust.
Det är en stenputsad fasad med pigmentering.
Frågan är hur man hanterar denna ytan på områden man ser att det börjar bli slitet. Skall man putsa om hela väggarna eller skall man måla?
Inte helt lätt att diskutera med personalen på byggvaruhus då deras engelska ofta är begränsad. Kan självklart ta in en lokal fackman men var mest kolla om kunskapen fanns här. Alltid roligare att lösa problem själv, samt att ha något att göra på semestern 🤣
Mvh Bjarne