Hej!
Har köpt bänkskivor från IKEA i björk som jag ska ha som arbetsbord. Tänkte vitlasera dem men nu märker jag att IKEA redan grundoljat dem så det blir svårt. Antar att jag måste slipa en hel del först i så fall.
Alternativet är att täckmåla med ngn färg som blir riktigt hård och tålig. Någon som har förslag på vad man kan göra? Vilken typ av färg?
Kan det vara ide att klä skivan i linoleum? Vart hittar man det?
Tack på förhand!