Vägen till hus är alldeles för lång men det är bara att härda ut. Alla beslut/bygglov m.m.. tycks ta ordentligt med tid. :-/ Fram tills det är dags att flytta vill jag gärna ha det fint och välstajlat trots att vi bor i en hyresrätt.

Bänksivkorna i köket är ett stort problem. Dom är i gammal laminat som blivit sunkig och trist.
Nåt tips på vad man kan göra för att få ordning på det? Byta bänkskivor till trä är inte aktuellt. Men kanske kakla över... går det? eller sätta på fanér.. hur funkar det?

Tacksam för alla tips jag får.

Mvh //Ulrika

Inte för att jag, rent byggtekniskt, kan räknas till de "duktiga kamraterna" ;)

Men hursomhelst så anser jag det lönlöst att limma på tex. träfanér, ser möjligen snyggt ut direkt från början, men tål inget av vad en bänkyta i ett kök bör/ska tåla.

Att limma på en tunn laminat kan ju möjligen funka bättre såtillvida att den nya ytan isf. iaf. är tålig och lämplig för kök, men om man kan få ett hållbart resultat om man inte har möjlighet att lägga press över hela ytan under limmningen, det svaret räcker tyvärr inte mina byggtekniska kunskaper till för ;)

Annars är min spontana tanke den att,
-Varför inte köpa nya laminatskivor??, alla byggvaruhus har ju ett standardsortiment som lagerhålls och som iom. det är förhållandevis billiga, då får man ju för en ganska liten peng en bänkskiva som iaf. fungerar rent praktiskt (känns även mer schysst om det skulle vara en snar försäljning som pockar på ett byte av ren 'homestaging'-anledning, för att iom. det få ut ett högre pris), än en skiva med ett till synes superfräckt utseende tex. mha. träfanér, som ändå inte alls funkar i praktiken ;), när det gäller hyresrätter undrar jag om man ens har rätt att på det sättet 'fördärva' en fungerande köksarbetsyta, utan att isf. vara skyldig att ersätta/återställa till ursprungligt skick vid avflytt :-/.

MVH//Christina.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.