4 202 läst ·
29 svar
4k läst
29 svar
Pickor från USA
Sida 1 av 2
Hej
Är i uppstarten av mitt husbygge och tänkte beställa ett par spikpistoler från USA, en dyckertpistol för lister och annat smått plus en stomspikare, kan ni ge tips på pistoler som är prisvärda over there och som funkar med svenska spikar (om det nu finns olika) och vart det är smidigt att beställa.
Norrl.
Är i uppstarten av mitt husbygge och tänkte beställa ett par spikpistoler från USA, en dyckertpistol för lister och annat smått plus en stomspikare, kan ni ge tips på pistoler som är prisvärda over there och som funkar med svenska spikar (om det nu finns olika) och vart det är smidigt att beställa.
Norrl.
Jag beställde en Senco FP18MG (dyckert) från www.tools-plus.com (USA), hade den hemma för ca 1300:- ink. frakt och avgifter (tull och moms).
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Jag vet att man kan köpa fabriksrenoverade Bostisch-pistoler för under tusingen från usa, (exl frakt) men kommer inte ihåg från vilka sidor. Bra pistoler, särskilt modellerna som man kan ställa om till att skjuta ankarspik, det är kanon.
Nimajneb skrev:
Nej, men man byter nosen på dom, den avsedda nosen har en spets som ska befinna sig i hålet i spikplåten innan man trycker av. Men visst kan det sticka en spik i sidled om man slinter, skyddsglasögon är ett måste.
http://bostitch.com/xhtml/interactive_F21PL/F21PL.html
Klicka på nosen så framgår det hur det fungerar.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Vilken typ av picka vill du ha, kompressor eller gas? Jag har själv importerat 2 pickor från USA. En paslode IM325 och en IM250. Båda tar spik och gas som du köper här, även ifall stompickan är 3 graders diff i magasinet. vet dock inte ifall det är så eller bara märkt så för att hindra import från usa. Jag betalade 300$ per picka och ca 150$ i frakt. Detta var 2007-2008 så det kan ha ändrat sig lite, dollarn låg på trevliga 5.95 iaf.
Har plockat in 5 Dewalt samt en Senco A20 Palm Nailer från tools-plus för några år sen.. Passade på att ta in en renoverad 55-90 picka, och 2 dyckert, (18 dyckert) vill minnas att jag jag totalt fick ge 1700 kr fram till ups central för 55-90 pickan, och 1500 för dyckert pickan per st och då fick jag med 2 st klammer pickor också på köpet. Sencon betalade jag nog en 7-800 för.. Det var då dollarn låg och sniffade på 5 kr
Tänkte köra med luft, besvärlig med slangen men man kan ha nytta av kompressorn till annat, vilken storlek på kompressor bör man välja och är det ok med en kompressor från typ Jula eller Bauhaus?
Norrl.
Norrl.
Julas ABAC kompressorer är det inget fel på, Bauhaus funkar säkert också, de ger väl dessutom 5 års garanti? Välj en kompressor med samma data som i länken under, förövrigt ett bra köp även det........
http://www.duabhuset.se/showProduct.php?id=789
http://www.duabhuset.se/showProduct.php?id=789
En spikpistol har inga större krav på kompressorn. Även en enkel från tex Jula har tillräcklig kapacitet. Där får du titta mer på hur du trivs med kompressorn. På min kompressor sitter tex tryckreglaget väldigt dumt till, men det tänker man inte på förrän man börjar använda den i praktiken.
Men om du ska använda kompressorn till "annat" så får man planera lite. Gäller det att pumpa däck eller blåsa rent funkar de mindre modellerna. Men ska du köra mutterknackare, slipmaskiner eller sprutlackering krävs betydligt högre kapacitet.
Men om du ska använda kompressorn till "annat" så får man planera lite. Gäller det att pumpa däck eller blåsa rent funkar de mindre modellerna. Men ska du köra mutterknackare, slipmaskiner eller sprutlackering krävs betydligt högre kapacitet.
andersmc har ju helt rätt, jag läste lite snabbt förbi "annat"...........datan på kompressorn i länken i mitt förra inlägg passar bra till spikpistol, pumpa däck, renblåsning, men som sagt mutterknackare och sprutmålning klarar den inte, då måste man upp i storlek.