Hej, byter snart kök (IKEA) och funderar på att sätta en Philips Hue LED list istället för IKEAs föreslagna MITTLED, då min erfarenhet med Philips vs IKEA är att Philips dimmar bättre och mer exakt. Köksbänken är 2.8m lång.
Någon som gjort liknande och kan berätta om erfarenheter?
Ser att det numera finns flera olika Hue LED lister;

Någon som gjort liknande och kan berätta om erfarenheter?
Ser att det numera finns flera olika Hue LED lister;
- Ambiance gradient lightstrip 2m+1m förlängning. (1800 lumen - för 2m:aren)
- Flux LED-list 3m (1200 lumen)
- OmniGlow LED list 3m (2700 lumen)
Det finns COB Led utan synliga ljuspunkter, Omniglow är säkert en sådan.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 305 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 305 inlägg
Jag har!
Har Lightstrip plus (2+1 m) som är klippt till ca 280 cm.
Sitter längst hela köksbänken i den här profilen
https://amzn.eu/d/7oTstEZ
(Tänk på att Hue lightstrip är bredare än normalt och behöver minst 16 mm profil)
Styr med automation och en rörelsevakt.
Tredje köket jag kör samma lösning, kanonnöjd!
Har Lightstrip plus (2+1 m) som är klippt till ca 280 cm.
Sitter längst hela köksbänken i den här profilen
https://amzn.eu/d/7oTstEZ
(Tänk på att Hue lightstrip är bredare än normalt och behöver minst 16 mm profil)
Styr med automation och en rörelsevakt.
Tredje köket jag kör samma lösning, kanonnöjd!
Tack - grym input. Den skall in i min Home Assistant så de blir någon automatisering av den oxå.Ossian K Olsson skrev:
Lightstrip Plus är ju utgående - då den leverar 1700 lumen och det funkar för dig så känns de som ett riktmärke. Antar att Ambiance gradient är ersättaren, har en "plus" på sonens rum och de ser rätt lika ut..
Säljs i paket om 10m.. Du har inte 3m över av profilen till försäljning då? 😉
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 305 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 305 inlägg
Jag har faktiskt använt upp alla profiler! Två kök, en garderob och en bänk! De är bra att ha!N nikno skrev:Tack - grym input. Den skall in i min Home Assistant så de blir någon automatisering av den oxå.
Lightstrip Plus är ju utgående - då den leverar 1700 lumen och det funkar för dig så känns de som ett riktmärke. Antar att Ambiance gradient är ersättaren, har en "plus" på sonens rum och de ser rätt lika ut..
Säljs i paket om 10m.. Du har inte 3m över av profilen till försäljning då? 😉
Kolla bara så att listen ger tillräckligt ljus! Jag har faktiskt en gradientslinga för en 75” tv under en säng. Den skulle jag egentligen haft i köket men den gav för lite ljus för det.
Klicka här för att svara