Behöver förlägga pexslang så att rörmokaren kan göra inkoppling nästa vecka. Det måste vara draget till stor del innan, de gör väggenomföringen.

Jag ska dra för nytt vatten i gammalt hus genom att frilägga fasad och dra rören närmast gipsen på innervägg, återisolera och montera panelen. Vilka av ovan nämnda alternativ är vettiga och inte får röris att vända i dörren....

Mina alternativ är Bauahus, Biltema och Byggmax, jag ska ha 15 mm PEX rör-i-rör.

Jag har erfarenhet av flexslang från min tid som elektriker, där de billiga från Jula m.m var ibland värdelösa, det gick att göra hål med dragfjädern.

Krilleman
Oj, hur långt är ett snöre?

Det du behöver komplettera med är lite mer grovt hur installationen ska se ut.
Är det fördelarskåp och liknande attiraljer som ska till?
Om ja så är det lättast att alla dessa ingående produkter är av i samma fabrikat.

Det är inget avancerat, PEX 15 slang ska anslutas till varmt och kallt vatten, kallt till äldre kopparrör ø16, varmt vatten till nyare VVB.

Jag lyckades hitta vad jag befarade, hittade foruminlägg att både biltemas och bauhaus ytterhölje var lätt att skada vid installation. Som tur är skadade jag axeln imorse så det blir inget jobb i helgen, då hinner jag få tag på Uponorslang istället...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.