Vattenledningsrör under golv med synlig ”bubbla” och fuktindikation på dess yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
VVS-installation under golv med rör som uppvisar en misstänkt bubbla täckt av isolering.
Skapa konto
Rörsystem under bjälklag med synlig bubbla på isolerhylsa och spår av fukt, som visar potentiellt kondensproblem.
Skapa konto
Hej. Är det någon som haft samma bekymmer med att det blir en ”bubbla” på utsidan av röret. Jag tryckte till den lite och det kom ut vatten? Hade röret varit dåligt så hade det nog sprutat vatten men nu verkar det som om ytterhöljet fyllts med vatten/kondens och para på ett ställe. Se bild.
Tacksam för svar om någon varit med om liknande och isåfall måste jag byta röret?

Det ser inte bra ut, kan vara ett fabrikationsfel.
Slangarna är vanligtvis tillverkade i flera lager, om det kommit in fukt mellan lagren i fabriken, som sedan vid förvaring här i kalla Norden frusit kan det bli så här. Något snarlikt hände mig själv för många år sedan, men leverantören viftade bort det hela med att rören hade frusit.

Jag skulle definitivt kontakta leverantören och visa dem bilden, rekommenderar starkt att byta alla slangar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.