M
Hej
Är det ngn som har erfarenhet av Skånska byggvarors pergola i aluminium? Har kollat en del på Pergolux men priset för en motsvarande är astronomisk i prissättning mot SKBVs lite mer humanare.
Frågan är om Pergolux är så pass mkt bättre? Hör gärna av er med erfarenheter!

Gäller dessa som jag länkat till.

https://pergolux.se/products/pergolux-sundream-2

https://www.skanskabyggvaror.se/stugor-och-forrad/pergola/pergola-aluminium-421794

(Oops la den i fel forumdel, kan moderator flytta tråden 😉)

Redigerat:
M MBZV skrev:
Hej
Är det ngn som har erfarenhet av Skånska byggvarors pergola i aluminium? Har kollat en del på Pergolux men priset för en motsvarande är astronomisk i prissättning mot SKBVs lite mer humanare.
Frågan är om Pergolux är så pass mkt bättre? Hör gärna av er med erfarenheter!

Gäller dessa som jag länkat till.

[länk]

[länk]

(Oops la den i fel forumdel, kan moderator flytta tråden 😉)
Håller på att planera för en pergola lösning för nästa år, modell större. Något som jags er avviker ganska mycket är snölast. De allra billigaste skriver att man bör ha lamellerna öppna vintertid. Så det är något jag hade kollat närmare på. Sen är Pergolux löjligt dyrt.

Vet inget om just deras Pergola. Men har erfarenhet av andra SKBV produkter (mest skjutdörrar till garderober). Där är kvaliteten mer än OK. Är nöjd.

Detta med fällbara lameller låter i mina öron som en känslig konstruktion. Jag skulle nog vilja ha referenser på att det fungerar utan att kärva även efter några vintrar. Eller åtminstonde åka och känna på det i något av deras showrooms.

• Gilla
GusGusGus
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Vet inget om just deras Pergola. Men har erfarenhet av andra SKBV produkter (mest skjutdörrar till garderober). Där är kvaliteten mer än OK. Är nöjd.

Detta med fällbara lameller låter i mina öron som en känslig konstruktion. Jag skulle nog vilja ha referenser på att det fungerar utan att kärva även efter några vintrar. Eller åtminstonde åka och känna på det i något av deras showrooms.
Vad tror du kan hända med lamellerna efter några vintrar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.