139 441 läst ·
866 svar
139k läst
866 svar
Pensionärspoolen fuskbyggt tak
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 907 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 907 inlägg
Där slog du faktiskt huvudet på spiken. Jag förstår faktiskt väldigt lite av den här tråden, men ändå hänger jag kvar (självskadebeteende?). Saker jag inte förstår:G Gha skrev:
1) Din sak har prövats rättsligt - du förlorade?
2) Bolaget du bråkar med är redan i konkurs - varför lägga all denna tid på svartmålning?
3) Varför skriver du svar på svar utan att svara på de lite mer ”obekväma” frågorna?
4) Vad vill du få ut av tråden?
Man kan väl kanske sammanfatta det här som att vederbörande har varit i händerna på klåpare från början till slut. Först byggarens personal, sedan besiktningsgubbar som varken kan gällande regler, uttrycka sig formellt eller vet hur korrugerad plåt stavas till en advokat som driver ett dödfött fall till ruinens brant. Sen har inte kunden lyckats så bra heller med att förstå det här med beställningar och uppdrag, samt det egna ansvaret och vilka skyldigheter som finns som kund.
De som inte har gjort fel, vad jag kan se, är tingsrätten. De har dömt korrekt utefter de förutsättningar som finns.
De som inte har gjort fel, vad jag kan se, är tingsrätten. De har dömt korrekt utefter de förutsättningar som finns.
Droppa tråden så att du inte skadar dig själv mer.JanneJanne123 skrev:
Där slog du faktiskt huvudet på spiken. Jag förstår faktiskt väldigt lite av den här tråden, men ändå hänger jag kvar (självskadebeteende?). Saker jag inte förstår:
1) Din sak har prövats rättsligt - du förlorade?
2) Bolaget du bråkar med är redan i konkurs - varför lägga all denna tid på svartmålning?
3) Varför skriver du svar på svar utan att svara på de lite mer ”obekväma” frågorna?
4) Vad vill du få ut av tråden?
Men det verkar ju som att dina besiktningsmän inte utfört sitt jobb 100% korrekt i alla punkter. Även i domslutet så står det att ena besiktningsmannen trodde att man kunde avhjälpa felen mot en mycket billigare kostnad än hans inlämnade förslag.G Gha skrev:Är detta allvarligt menat?
Pensionärspoolen har utfört sin lagliga rättighet och har erbjudit sig att reklamera, liksom stallägaren utförde sin lagliga skyldighet att reklamera och låta byggaren besiktiga för att kunna komma med ett avhjälpande förslag.
Om man anlitar professionella besiktningsmän får man en faktura på köpet. Efter att det allvarliga byggfusket avslöjats anlitade jag först en besiktningsman. Fick dock rådet att göra en ytterligare besiktning med en annan besiktningsman, för att bekräfta den förstas uppfattning eller inte, Bägge kom fram till att taket måste rivas o göras om. Förutom det söndersågade takbjälklaget är allt fel utfört. Se besiktningsprotokollen!
Detta skall jämföras med Pensionärspoolens sakkunnige snickare som är bekannt med fuskbyggaren.
Vad tycker du helt ärligt om dina besiktningsmän?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Jag tror Gha är närstående till Åsa, kollar man upp domänen så tillhör den ett tandläkarföretag som finns reggat på en man som har G-Ha som initialer. Denna man är skriven på typ samma adress som Åsa, det som skiljer verkar vara ett gårdsnamn i adressen, gatunamn och husnummer är lika.apelton skrev:
Vilket kanske förklarar Gha känslomässiga engagemang i frågan, av förklarliga skäl, kan ju förstå frustrationen.
Tråkigt att inte alla frågor besvaras, utan att det ältas samma historia i nästan varje inlägg.
Redigerat:
Ok, bra spaningrichardtenggren skrev:
Jag tror Gha är närstående till Åsa, kollar man upp domänen så tillhör den ett tandläkarföretag som finns reggat på en man som har G-Ha som initialer. Denna man är skriven på typ samma adress som Åsa, det som skiljer verkar vara ett gårdsnamn i adressen, gatunamn och husnummer är lika.
Vilket kanske förklarar Gha känslomässiga engagemang i frågan, av förklarliga skäl, kan ju förstå frustrationen.
Tråkigt att inte alla frågor besvaras, utan att det ältas samma historia i nästan varje inlägg.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 907 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 907 inlägg
Om vi fortsätter med konspirationsteorierna var jag ett tag övertygad om att TS var ett AI-examensarbete från någon teknisk högskola. Uppenbara svårigheter att citera rätt inlägg och en datamodell som innehöll för lite variation.