Så har man varit och kaschat in 1200 svenska riksdaler från kraftbolaget. Trots ökad boyta och att huset värmdes med byggfläktar under förra vårvintern. Den minskade elförbrukningen beror sannolikt på att vv värms via vedeldad ack (tidigare separat elberedare) samt att elpatronen inte längre går in som grundvärme dagtid (tidigare ingen ackumulering av värmen från gamla kökspannan).
Från vedsystem till modernare vedsystem börjar visa sig plånboken. Tidigare gjorde vi av med drygt 8500 kWh/år. Ska bli intressant att se hur mycket det går att pressa över kommande helår. Lågenergilampor är senaste försöket och nästa blir att montera solpanelerna inför sommaren. Börjar bli lite av en sport att få ner elförbrukningen

Vedarbetet börjar kännas kul igen...