2 763 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
PEM till fördelarskåp
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Hej, jag ska göra ett litet badrum i ett gästhus där inkommande vatten kommer för nära väggen för att det ska bli en godkänd genomföring. Tänkte därför regla ut en bit för att kunna sätta tätskikt utanför. Men tror inte att det finns nog med utrymme att böja PEM-slangen för att få ut den genom väggen på nåt bra sätt.
Därför funderar jag om finns det något litet fördelarskåp som man gå in med 32 mm PEM-slang direkt till? I så fall skulle jag kunna montera ett sådant och gå vidare med RIR. Någon som har ett förslag?
Gärna så litet som möjligt då jag bara behöver fördela kallvatten i skåpet (tre anslutningar + PEM).
Därför funderar jag om finns det något litet fördelarskåp som man gå in med 32 mm PEM-slang direkt till? I så fall skulle jag kunna montera ett sådant och gå vidare med RIR. Någon som har ett förslag?
Gärna så litet som möjligt då jag bara behöver fördela kallvatten i skåpet (tre anslutningar + PEM).
Ett vattenutkastarskåp kanske?
https://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-aqua-plus-vattenutkastarskap-m7/
https://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-aqua-plus-vattenutkastarskap-m7/
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Tack, verkar ju vara i rätt storlek, men är det ok att göra större hål i skåpen?
Det länkade verkar ha färdiga hål på 34 mm om jag lyckats tyda databladet rätt, men jag gissar att man behöver upp mot 40 mm för att kunna få in en bussning till ett 32 mm rör.
Det länkade verkar ha färdiga hål på 34 mm om jag lyckats tyda databladet rätt, men jag gissar att man behöver upp mot 40 mm för att kunna få in en bussning till ett 32 mm rör.
Klicka här för att svara