2 492 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
PEM-slang fördelning
Hej!
Jag har byggt ut trallen i sommarstugan och har dragit dit en PEM-slang. Det ska vara utedusch, utekök och en vattenutkastare där. Min fundering är nu hur jag ska koppla ihop allt på ett enkelt och snyggt sätt?
Minns inte riktigt dimensionen på Pem-slangen jag dragit men har för mig det var 20 mm.
Har googlat mig fram till denna fördelaren, men det är mindre dimension. https://www.vvsobygg.se/fordelare-v...15-vatette-installations-produkter-16806.html
Ni som är kunniga inom ämnet, hur hade ni gjort? Vad behöver jag för prylar?
Tacksam för hjälp!
Jag har byggt ut trallen i sommarstugan och har dragit dit en PEM-slang. Det ska vara utedusch, utekök och en vattenutkastare där. Min fundering är nu hur jag ska koppla ihop allt på ett enkelt och snyggt sätt?
Minns inte riktigt dimensionen på Pem-slangen jag dragit men har för mig det var 20 mm.
Har googlat mig fram till denna fördelaren, men det är mindre dimension. https://www.vvsobygg.se/fordelare-v...15-vatette-installations-produkter-16806.html
Ni som är kunniga inom ämnet, hur hade ni gjort? Vad behöver jag för prylar?
Tacksam för hjälp!
https://www.hornbach.se/shop/VATETTE-Fordelare-4-ror-22x15-1875807/7877015/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/VATETTE-Plasthylsa-605482-22-20-1866154/7305868/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/VATETTE-Kopplingsmutter-VA-1220-22-mm/7952893/artikel-detaljer.html
Med dem så har du från PEM till fördelaren, sen kan du fortsätta med olika 15rör.
Sen är jag lite osäker på ifall PEM behöver stödhylsa eller ej!
https://www.hornbach.se/shop/VATETTE-Plasthylsa-605482-22-20-1866154/7305868/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/VATETTE-Kopplingsmutter-VA-1220-22-mm/7952893/artikel-detaljer.html
Med dem så har du från PEM till fördelaren, sen kan du fortsätta med olika 15rör.
Sen är jag lite osäker på ifall PEM behöver stödhylsa eller ej!
Aha, trodde bara inmatningen var dragen.
Kanske lättast med 2 st t-rör bara?
https://www.hornbach.se/shop/T-ror-PEM-20-PP/10206264/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/T-koppling-PRK-410-20-2436020/5110023/artikel-detaljer.html
Kanske lättast med 2 st t-rör bara?
https://www.hornbach.se/shop/T-ror-PEM-20-PP/10206264/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/T-koppling-PRK-410-20-2436020/5110023/artikel-detaljer.html
Klicka här för att svara
