Hej,
Jag har fått en brunn med Pem 32 och vill koppla in pem 20 slang som jag ska gräva ner på kolonin.
Är det en sådan jag ska ha? Tvåstegsförminskning med tryckskruv 427 https://www.vvsbutiken.nu/product.html/tvastegsforminskning-med-tryckskruv-427
Jag har fått en brunn med Pem 32 och vill koppla in pem 20 slang som jag ska gräva ner på kolonin.
Är det en sådan jag ska ha? Tvåstegsförminskning med tryckskruv 427 https://www.vvsbutiken.nu/product.html/tvastegsforminskning-med-tryckskruv-427
Den där är väl avsedd att skruvas i en PRK koppling med större dimension, inte i en rörgänga. Du bör ha en vanlig rak koppling och en lämplig bussning.
Det enda jag vill kunna är att koppla in en pem 20 slang som jag ska gräva ner och koppla en utkastare till. För att kunna koppla in trädgårdsslangen på, så att jag kan vattna mina grönsaker. Jag kan inget om vatten. Tidigare var det föreningen som hade hand om allt vatten men nu har de bytt ut rören och man får ansvara för sin egen lotts vatten.
Det skulle komma en rörmokare för att fixa det men han har inte kommit på två månader så nu ska jag försöka fixa det själv.
Det skulle komma en rörmokare för att fixa det men han har inte kommit på två månader så nu ska jag försöka fixa det själv.
Nu blir väl jonaserik sur på mig igen.
Du ska ha dessa.
https://www.rinkabyror.se/artikel/metall-bussning-32x20/
https://www.rinkabyror.se/artikel/prk-403-20x20r-utv/
Du behöver lin eller gängtejp för att få det tätt också.
Den du hittat är om du vill ansluta en 20mm PEM i en PRK 32 koppling. Men du har en ventil med rörgänga. Så jag har svårt att tro att den passar.
Du ska ha dessa.
https://www.rinkabyror.se/artikel/metall-bussning-32x20/
https://www.rinkabyror.se/artikel/prk-403-20x20r-utv/
Du behöver lin eller gängtejp för att få det tätt också.
Den du hittat är om du vill ansluta en 20mm PEM i en PRK 32 koppling. Men du har en ventil med rörgänga. Så jag har svårt att tro att den passar.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Frågan är om du vill ha PRK, åtminstone jag tycker att plastkopplingarna är enklare att få på och föredrar dem därför för bevattning, dessutom tokbilliga, motsvarande är denna: https://www.rinkabyror.se/artikel/plastkoppling-20x20r-utv/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


