:worried::pJag håller på blir galen varje 15 min stänger av sig pelletspannan och visar hela tiden. INGEN LÅGA. Jag precis har köpt huset och vist pannan är väldigt gammal.
Jag har även betalat 10 pall från gamla ägaren som hade huset och pannan vill inte fungera.
Jag bryr inte om mig själv att det kallt i huset men jag har små barn. Det kommer även rök från
Snälla hjälp mig.

Hej, vilken panna? Brännare?

Ecotec

Med pellets

Kanske den kan ser det nåt

Om den är likt Ecobio så här den en sk optovakt, som är som ett öga vilket styr bränningen. Brukar hjälpa att göra rent röret den sitter i då det blir rätt sotigt.

Och kan man göra det själv!!? Som jag sagt jag har aldrig sett tidigare pelletspanna. Jag precis har köpt huset

Elisse Elisse skrev:
Och kan man göra det själv!!? Som jag sagt jag har aldrig sett tidigare pelletspanna. Jag precis har köpt huset
På Ecobio sitter den till höger på brännare, bara att dra ut. Men är det samma på din?
Lägg upp ett foto..

(Kan iofs vara andra saker som spökar, )

Den är ganska varm jag har suttit här och kollat
Men jag gör den imorgon. Jätte snällt av dig uppskattar väldigt mycket hoppas att jag kan lösa den imorgon. Tack

Elisse Elisse skrev:
Den är ganska varm jag har suttit här och kollat
Men jag gör den imorgon. Jätte snällt av dig uppskattar väldigt mycket hoppas att jag kan lösa den imorgon. Tack
(y)

Har pellx brännare men kanske är säkert samma princip. Min brukar bete sig så när tändelementet är kass. Jag brukar testa det genom att tända pelletsen manuellt med tändvätska och tändare. Sen går den till den kommer upp i temperatur. Men tänder inte igen när temperaturen sjunkit. Enligt tidigare ägare höll tändelementet ca 1 år.

Hej, har det löst sig med brännaren?
Jag har själv Ecotec och har några tips om preblem kvarstår.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.