A ABAN #1 Medlem · 38 inlägg 9 nov 2006 13:17 ABAN Medlem 38 inlägg 9 nov 2006 13:17 #1 Hej, kan man utgå från pelletspriset när man handlar. Eller kan det vara så att kvaliteten/värmevärdet skiljer sig från olika leverantörer?
Hej, kan man utgå från pelletspriset när man handlar. Eller kan det vara så att kvaliteten/värmevärdet skiljer sig från olika leverantörer?
T Toobster #2 Medlem · Stockholm · 300 inlägg 9 nov 2006 13:28 Toobster Medlem Stockholm 300 inlägg 9 nov 2006 13:28 #2 kvalitet och värmevärde kan skilja sig mellan olika leverantörer men också mellan olika leveranser från samma leverantör vad jag förstår.
kvalitet och värmevärde kan skilja sig mellan olika leverantörer men också mellan olika leveranser från samma leverantör vad jag förstår.
P Per-Erik #3 Medlem · Stockholms Län · 2 632 inlägg 10 nov 2006 12:13 Per-Erik Medlem Stockholms Län 2 632 inlägg 10 nov 2006 12:13 #3 Toobster skrev: kvalitet och värmevärde kan skilja sig mellan olika leverantörer men också mellan olika leveranser från samma leverantör vad jag förstår. Helt rätt....! Så kvaliten har igentligen inget med priset att göra.. iallafall inte om det skilljer nån hundring/ton i mellan dom.. Riktigt billig "no name" pellets kan ju vara ett guldfynd eller inte.. Oftast inte.. brukar innehålla grus & vara löst pressat.
Toobster skrev: kvalitet och värmevärde kan skilja sig mellan olika leverantörer men också mellan olika leveranser från samma leverantör vad jag förstår. Helt rätt....! Så kvaliten har igentligen inget med priset att göra.. iallafall inte om det skilljer nån hundring/ton i mellan dom.. Riktigt billig "no name" pellets kan ju vara ett guldfynd eller inte.. Oftast inte.. brukar innehålla grus & vara löst pressat.