Man ska nog avvakta lite med en pelletsinvestering då
staten tar bort subventionerna på pellets nästa år,samt
den brist på sågspån som blivit resultatet av ökad
pelletsanvändning samt att man konkurrerar om spånet
med spånskivefabrikanterna.
 
Aj fan. Det lät ju alldeles för bra och miljövänligt för att vara sant. Vet Ekke hur mycket staten subventionerar?
 
Jag tror (observera tror) att man som pelletsproducent
är momsbefriad,åtminstone skattebefriad,det står att läsa om i Vi Skogsägare.
 
Vi var inne på pelletskamin ett tag, men efter att ha lyssnat på en som var igång så ändrade vi oss. Vi tyckte att fläkten var alldeles för högljudd och att ljudet låg i ett irriterande frekvensregister. Så efter att ha lyssnat på en kamin så dömde vi ut en hel marknad...

Lyssna på pelletskaminen i drift innan du köper den.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.