Nyligen köpt en kåk med pelletsbrännare av märke pelda21. Provat elda i den några ggr och har funkat bra. Men häromdan när jag skulle köra igång den så går den inte upp i värme. Kör alla startsekvenser och jag känner höljet mellan motor och tändrör blir skållhett men sen händer inte mycket mer.
Uppmätt panntemp 30gr (inställt börvärde:69gr) stannar den vid och står så liksom.
Har inte ändrat parametrar och får inga fellarm. Nån som känner igen problemet ellet tror sig veta vad det kan bero på?
 
L
Kolla om fläkten går
 
Fläkten går och brännarröret blir skållhett för att sedan kallna av. Grön lampa indikerar brännare i drift. Inga larm.
 
L
Har förgående ägare eldat , slutade dom att elda i våras
Det verkar tätt någonstans , går rökgaserna ut , finns det något stopp i skorsten
Kanske du har haft hyresgäster i skorstenen som täppt , en kajfamilj
 
Jag proveldade själv några ggr i okt och det fungerade jättebra. Misstänker också det blivit tätt nånstans. Senaste gången fyllde jag på med gammal pellets som låg kvar i tidigare ägares gamla pelletsförråd som jag monterat ned. Såg det var mycket pelletsspån i.
Tömde ur hela dygnsförrådet nu och lagt i lite åt gången och verkar som skruven matar fram iaf.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.