1 278 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Pelda21 pelletsproblem
Nyligen köpt en kåk med pelletsbrännare av märke pelda21. Provat elda i den några ggr och har funkat bra. Men häromdan när jag skulle köra igång den så går den inte upp i värme. Kör alla startsekvenser och jag känner höljet mellan motor och tändrör blir skållhett men sen händer inte mycket mer.
Uppmätt panntemp 30gr (inställt börvärde:69gr) stannar den vid och står så liksom.
Har inte ändrat parametrar och får inga fellarm. Nån som känner igen problemet ellet tror sig veta vad det kan bero på?
Uppmätt panntemp 30gr (inställt börvärde:69gr) stannar den vid och står så liksom.
Har inte ändrat parametrar och får inga fellarm. Nån som känner igen problemet ellet tror sig veta vad det kan bero på?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag proveldade själv några ggr i okt och det fungerade jättebra. Misstänker också det blivit tätt nånstans. Senaste gången fyllde jag på med gammal pellets som låg kvar i tidigare ägares gamla pelletsförråd som jag monterat ned. Såg det var mycket pelletsspån i.
Tömde ur hela dygnsförrådet nu och lagt i lite åt gången och verkar som skruven matar fram iaf.
Tömde ur hela dygnsförrådet nu och lagt i lite åt gången och verkar som skruven matar fram iaf.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden