2 681 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Pelarhandfat fristående från vägg?
Jag håller på och klurar på mitt badrum sin ska byggas om och undrar om det är möjligt att placera ett pelarhandfat fristående i rummet? Har kikat på pelarhandfat från Burlington och jag gissar att pelaren inte har någon bärande funktion utan endast är till för att dölja rördragningen och att handfatet alltså måste fästas i väggen. Eller?? Alternativet är såklart att hitta en lösning med kommod men det vill jag helst inte... Tacksam om någon kan klargöra!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 774 inlägg
Man skulle kunna bygga en liten vägg som är lika bred och hög som handfatet.
Eller en liten pelare som man ställer ett handfat på (finns ju de som ska stå på en bänkskiva).
Hur stor hade du tänkt att pelaren skulle vara?
Eller en liten pelare som man ställer ett handfat på (finns ju de som ska stå på en bänkskiva).
Hur stor hade du tänkt att pelaren skulle vara?
Tack för svar, 13th Marine! Förtydligande: tvättstället ska inte stå helt fritt i rummet utan framför ett fönster med ganska låg bröstning, så alternativet med att bygga en liten vägg bakom går bort. Hade tänkte mig det här tvättstället tex: http://www.sekelskifte.se/tvattstall-burlington-horntvattstall/798-0. Och pelaren hade gärna fått se ut som den här: http://www.sekelskifte.se/tvattstall-burlington-edwardian-56-cm-piedestal/800-0.
Men ja, man skulle kanske kunna bygga sig en egen pelare, men jag är rädd att det ser klumpigt ut? Någon som gjort något liknande? Kanske är det bäst att försöka få till en lösning med en kommod, i alla fall. Känns lite vanskligt med ett tvättställ som inte är gjort för detta dock. Jag får väl leta vidare efter alternativ... Så tips på hörntvättställ med kommod i "sekelskiftes-stil" tas tacksamt emot, om det det är någon som sett ett sådant!
Men ja, man skulle kanske kunna bygga sig en egen pelare, men jag är rädd att det ser klumpigt ut? Någon som gjort något liknande? Kanske är det bäst att försöka få till en lösning med en kommod, i alla fall. Känns lite vanskligt med ett tvättställ som inte är gjort för detta dock. Jag får väl leta vidare efter alternativ... Så tips på hörntvättställ med kommod i "sekelskiftes-stil" tas tacksamt emot, om det det är någon som sett ett sådant!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 774 inlägg
Eventuellt kanske du kan få tillsvetsat en fot som passar innan för piedestalen och håller uppe handfatet.
Klicka här för att svara