Hej
Någon som känner till om det existerar något sådant här men för oss européer? Dvs en fotomkopplare med inbyggd schuko till det man vill slå av/på. Ska vara till en bandsåg på 1000 w.
Någon som känner till om det existerar något sådant här men för oss européer? Dvs en fotomkopplare med inbyggd schuko till det man vill slå av/på. Ska vara till en bandsåg på 1000 w.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 309 inlägg
Den sätter bara av och på?
Vanlig förgrenare med en sån där röd av/på-knapp? Kanske med en större platta påmonterad för enklare att komma åt..
Bara en tanke
Vanlig förgrenare med en sån där röd av/på-knapp? Kanske med en större platta påmonterad för enklare att komma åt..
Bara en tanke
https://cdon.se/hushallsapparater/t...=4f3019a54ee7d43685f8544981bedd36&fo_s=gplase
Kanske går att bygga vidare på?
Kanske går att bygga vidare på?
HasseTeknik skrev:
Hej! Ja, har sett de varianterna med enbart en treledad kabel eller plats för sådan. Fungerar väl direkt som en vanlig strömställare. Men jag blir inte riktigt klok på hur man får till en bra lösning med en sådan.. Skulle man t ex få lov att koppla in en sådan "fast" i en dosa innan ett fast uttag? Känns osannolikt. Men jag vet inte. Väldigt tacksam för tänkbara lösningar på detta. Här är en bild på skapelsen jag är intresserad av. En Milwaukee BS 125 monterad på detta bord.
Jag tittade inte så noga om hur stor plats det fanns för kablar, men min tanke var att ta en skarvsladd och kapa den i 2 delar, för att sedan ansluta kabeländarna till strömbrytaren.
Jag förstår. Men jag tror där bara är en kabelgenomföring i en sådan. Dvs inte en "in" och en "ut" (vilket hade varit önskvärt så klart)HasseTeknik skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Då får du väl konstruera någon apparat av typen:
Hane - kabelstump - kopplingslåda - 1 kabel till uttag och 1 kabel till pedal.
Eventuellt kan man sätta ett uttag direkt på kopplinglådan ( om tillräckligt stor kapsling väljs), så slipper man en kabelstump och en lös hona.
Hane - kabelstump - kopplingslåda - 1 kabel till uttag och 1 kabel till pedal.
Eventuellt kan man sätta ett uttag direkt på kopplinglådan ( om tillräckligt stor kapsling väljs), så slipper man en kabelstump och en lös hona.
Ja detta ligger väl närmast till hands i sådant fall. Men skulle det bli en sk godkänd "fast installation"? Matning--->kapsling med schuko<---kabel från pedal. Om man skruvar fast pedalen i golvet och det är rätt kabeltyp från pedalen = ja?HasseTeknik skrev:
Man kan väl sätta pedalen på en stadig platta, så borde det väl gå under " lös apparat"? Apparater får man ju bygga, men man måste naturligtvis veta precis vad man gör plus att den aldrig får säljas.
Förlåt, med schuko-uttag menar jag. Som på bilden i första inlägget fast europeiskt utförande. Så man kan sätta bandsågens stickpropp i ett uttag på baksidan på pedalens stickpropp.mexitegel skrev: