Hej,

idag när jag kom hem fick jag hjärnsläpp och kom inte ihåg koden till larmet (det finns en första gång för allt :| ). Nu visar larmet på kommunikationsfel eftersom det aldrig blev kvitterat.

Det är programmerat i larmformat [09] och enligt manualen ska utebliven kvittering inte resultera i kommunikationsfel i detta larmformat. Hur får jag bort fel-indikeringen?

En sak till som jag iof kan hitta i manualen men just nu är fokus på det andra; hur kopplar jag enklast bort alla eventuella förbikopplingar i anläggningen?

Tack!

*1 För att återinkoppla sektioner
Sen är det larmformat 06 som inte ger kommunikationsfel och inte 09

Tack för *1!! Hade redan varit där men bläddrat som en kratta och inte hittat menyvalen efter sektionerna....

I min installationsguide står det; '*Utebliven kvittering resulterar ej i kommunikationsfel om larmformat 09 används',
jag har den framför mig. Men oavsett, hur får jag larmet att sluta indikera för kommunikationsfel efter utebliven kvittering? - det är bara kopplat till privata telefoner.

Skummt, i min står det 06

Omstart brukar hjälpa, alternativt trigga larmet och kvittera den nya uppringningen.
Tror inte du kan kvittera via *2

Det var märkligt...! man kan ju undra vad som är rätt??

Jag får prova en omstart nu och annars trigga och kvittera imorgon när ingen sover. *2 går bara att läsa i.

Tack!

En omstart var allt som behövdes. Tack för hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.