www.gira.se

fast köp prylarna via tyskland direkt, nästan halva priset.

Nämen el_richard inte föreslår du väl en färdig lösning... :-)
Hitills så har jag inte hittat en "färdig" lösning som fixar allt...
Om man kan hitta en lösning som även är nån form av opensource så man kan göra anpassningar själv, då kan det bli intressant.. Men som jag har hittat hittills så blir det olika interface för dom olika styrningarna och det är inte vad jag vill ha. Utan tanken är att ha samma interface för FTX, värmesystem, belysning, övervakning av växthus,väderstation, nas, printer, router, "sen kommer jag säkert på anat jag också vill övervaka. Tanken är att ha allt via ett webbgränsnitt.. så man kan komma åt från alla datorer i nätverket.
Som det ser ut nu är det bara printern som jag inte kan styra gränssnittet för..

Ja nu måste jag rapportera lite igen... Jag har testat en Teensy 2.0 med Arduinos IDE jag måste säga att det hela är väldigt tilrättalagt dom har en string hanterings klass, strängar är ju annars lite trickit i c.
många färdiga bibliotek bland annat för 1-wire det känns som om det inte blir nått problem att få ihop nått..
om jag ifrånser tiden... för den har jag lite lite av..

Måste skriva lite till nu..

Jag har sett att det finns ett bibliotek för att göra tensy/arduino till 1-wire slav
Det gör att man kan fixa sina egna 1-wire I/O's ganska så enkelt.

Jag har inte kommit så långt med I/O biten ännu.
Det har blivit en hel del DS18B20 men nu måste jag ha till I/O biten, för att bara mäta och inte styra så kommer man ju bara ½-vägs. Kanske inte ens så långt.

Jag köpte ett gäng DS18B20 från aliexpress kom ner på ca 7:-
Jag tänkte beställa lite DS2423 är det nån som är intresserad o hänga på?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.