Fläkten står still och klickar ca en gång varannan sekund precis som att den försöker starta motorn men det händer inget. Fläktbladen går fritt från kanter och det är rent. Men den snurrar lite trögt tycker jag när jag drar på bladen. Den snurrar till lite ibland när jag hjälper den.
Jag kommer in i appen och allt ser normalt ut där, den säger att fläkten är på 0% vilket den ju också är. Någon som har förslag på lösning? Eller är det bara att köpa en annan fläkt?
Jag kommer in i appen och allt ser normalt ut där, den säger att fläkten är på 0% vilket den ju också är. Någon som har förslag på lösning? Eller är det bara att köpa en annan fläkt?
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Pax Calima"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Om du stänger av den helt är fläkten trög då med? I så fall hade jag provat att smörja lagret.
Bästa svaret
Tack! Det var inte kullagren utan en glidbricka som var för tunn så bladen skrapade mot fläkthuset. Förmodligen slarv i fabriken för den kunde ”hängda” på lagret och då funka den ett tag. Med en egentillverkad distans så kan lagret inte flytta på sig igen. Se bilder. Sparat 1300kr :-D
Redigerat:
hejJens Kindt skrev:
Hur fick du bort fläkten ??
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Där är en pytteliten svart klämring som du måste pilla bort. Har en hästskoform. Den syns på en av bilderna. Jag använde två synålar.
Tog bort kretskortet och där fans det damm så kanske så snurrar den i morgon. Jag kommer inte in i appen. Har kod. Hmm om inte det funkar få jag ringa supporten ♂️
Vad är det som är problemet?
Hobbysnickare
· Skövde
· 20 inlägg
HejJens Kindt skrev:
hur lyckas du få loss fläkten har försökt men för int ut den
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden