Tack Janne. Nu har jag fått igång fläkten och appen, tack vare er hjälp! Riktig bra att kunna styra fläkten via appen. Stort tack till alla er som svarade på mina frågor! Mvh Jeff

Att styra fläkten med appen var roligt första toabesöket, men sen blev det "set and forget" för min del.

• Gilla
David Andersson1 och 1 till
  • Laddar…
J JeffBeck skrev:
Tack Janne. Nu har jag fått igång fläkten och appen, tack vare er hjälp! Riktig bra att kunna styra fläkten via appen. Stort tack till alla er som svarade på mina frågor! Mvh Jeff
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja det är nog smart att göra, finns ju en strömbrytare på fläkten du kan stänga av. Hade helt klart varit enklare att ha koden på utsidan, men gissar att designen fick gå före i det här fallet :)

• Gilla
OlanderA
  • Laddar…
Har en ny Pax 50 fläkt med appen. Appen funkar och basinställningen är ställd på 45% men trots det så snurrar inte fläkten. Går jag in för att ändra inställningen på fläkten så startar den men den slutar så fort man lämnar inställningsläget. Sensorerna står som aktiva men fläkten aktiveras inte av ljus heller. Har provar att stänga av/på den, tagit bort den från appen och lagt till den igen, men inget funkar.

Första gången fick jag en fråga om den skulle flytta varm luft, jag valde då "ja" men insåg det var ju fel läge. Tog bort den från appen och la till den igen och då visas de vanliga inställningarna, frågan om varmluft kommer aldrig upp igen så jag tror den har fastnat på det på något sätt.

Kan man helt återställa fläkten på något sätt?

Bilder från appen

• Skärmdump från Pax Levante-appen som visar ventilationsinställningar med sensorer för ljus och fukt, samt alternativ för tysta timmar och automatisk vädring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En appskärm med inställningar för att använda veckodagar och helgdagar, med varning om luftkvalitet vid avstängd basventilation.
    Skapa konto
  • Appskärm som visar fläkthastighet på 45% med en reglageinställning och fler inställningsalternativ.
    Skapa konto
Kugghjulet uppe till höger ska ta dig till en meny där du kan återställa produkten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.