Hej, denna har funkat finfint men börjar nu låta lite konstigt och ojämnt varvtal så det är dax att byta ut mot en likvärdig, ser ut som om den inte tillverkas längre dnna i badrum som byggdes 2011, någon som har något förslag på alternativ ?

Tack för alla tips

Så här ser fästet ut, jag undrar om det finns någon ersättare som passar i denna så jag slipper byta helaenheten ?

• En hand håller en vit elektrisk enhet, märkt "PAX Electro", med synliga kontaktstift och specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit väggmonterad fläkt med rund hölje och två knappar, märkt "PAX", mot en kaklad bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick just redan på att de nya inte passar alls - så då är det bara att byta ut hela fläkt/motorsidan - någon som har provat deras nya Callima ? Jag behöver ju en som går dygnet runt/konstant flöde och som ökar varvtalet när det är fuktigt eller lampan tänd. Sedan att fästen/monteringsplattan till den nya täcker hålen för denna modell så det inte behövs bytas kakelplattor och så.

Tack för alla tips

O olof63 skrev:
Fick just redan på att de nya inte passar alls - så då är det bara att byta ut hela fläkt/motorsidan - någon som har provat deras nya Callima ? Jag behöver ju en som går dygnet runt/konstant flöde och som ökar varvtalet när det är fuktigt eller lampan tänd. Sedan att fästen/monteringsplattan till den nya täcker hålen för denna modell så det inte behövs bytas kakelplattor och så.

Tack för alla tips
Pax Calima ligger som du nämner väl närmast i funktionalitet och har bättre prestanda. Montering går väl att lösa med täckplatta, silikon el. dyl om det skulle behövas

Yes, tack för tipset - kollar direkt med min elektriker, dessutom tror jag man får lite rot på detta - aldrig fel.

Då blev det en Intellifresh istället som är hyggligt low tech, konstant flöde, fuktsensor och passade fint över de gamla hålen. Tack för hjälpen här

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.