Jag har en PAX230 liggande som jag tänkte sätta in i badrummet i gäststugan. Egentligen är det väl PAX231 man skall ha vid montage i yttervägg, men jag funderar på om man inte kan använda PAX230 ändå - nu när jag ändå har en..

Jag tänker såhär infrån sett.. PAX -> genomföringsrör -> ytterväggsgaller med kallrasskydd..

Rätt tänkt, fel tänkt, eller inte tänkt alls ..??
 
Enligt deras hemsida..
www.pax.se

" PAX Fläkt 230 och 231
Med fukt och tidsstyrning. PAX 230 avsedd att monteras i kanaler med självdrag eller där fläkten går kontinuerligt. PAX 231 Lika som PAX 230 ovan men även försedd med mekaniskt kallrasspjäll som öppnas och stängs automatiskt utan kapacitetsförlust, avsedd att monteras i ytterväggar. Båda fläktarna är försedda med elektronisk fukt & tidsstyrning med möjlighet till vädringsfunktion och tillslagsfördröjning 2,5 min. Ställbar eftergångstid mellan 5 - 35 minuter. Fuktstyrning som kan ställas för start mellan 30 - 90 %RH. Direktingång för tillslag utan eftergångstid. (går ej att kombinera med extern varvtalsregulator)."

Jag tolkar det som att det bra att montera bägge fläktarna i ytterväggen.


 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.