Hejsan

Är på jakt efter en paviljong helst i storlek 3x4m och som är vattentät, i alla fall taket.

Någon som har några bra tips på något prisvärt?

Mvh Thomas
 
Jysk har en på 3x4m. Vet inte om den är vattentät men det står vattenavvisande åtminstone.
http://www.jysk.se/165/417/3732432/a/catalog-sales
Svärföräldrarna har en och tycker att tyget har hållit färgen bra också, den är använd 3-4 säsonger nu.

thomasx skrev:
Hejsan

Är på jakt efter en paviljong helst i storlek 3x4m och som är vattentät, i alla fall taket.

Någon som har några bra tips på något prisvärt?

Mvh Thomas
 
Ok, tack för tipset, måste ha missat den när jag kollade dem. Såg en liknande på hornbach som var 3x3 meter och noterade där att de räknade måttet på taket, vilket gjorde själva paviljongen till 2,5 x 2,5 meter, den kändes lite liten. Får ta och svänga förbi jysk och se hur deras 3x4 verkar.

Just nu lutar det lite åt en från hornbach som är 3x4m, den kändes riktigt stor och ganska rejäl och smidig, men också lite dyrare, nästan 5000:- inkl myggnät.
 
frankbuick skrev:
Hej. monterade upp denna i helgen [länk]

Mycket nöjd. skruvade ett trädäck och skruva fast den i. Alla som varit hemma efteråt(15-20 pers) Tycker den är jättefin och ser stabil ut. Har även en på 3*4 meter. Frakt ingick i priset hem på gården.
Tack för tipset. Jag tror jag sett den modellen i 3x3 meter någon annanstans. Den är ganska lik varianten på hornbach, men jag tror inte det är samma, priset skiljer bara en hundring. Fördelen med denna är möjligen att det är aluminium. Detta är helt klart ett intressant alternativ för oss!

Hur vattentät är den? Fått något rejält regnväder på den ännu? Hur sitter taket fast, är det lätt att ta bort. Min sambo vill kunna sitta under bar himmel fina dagar utan allt för mycket bök?

Visst ja, den säljs av helgbutiken i stockholm under namnet "Göteborg" också, ca 500:- billigare än bygghemma, men då ingår antagligen ingen frakt.

http://www.blocket.se/stockholm/Paviljong_Goteborg_3x4_m__beige_40521123.htm?ca=15&w=3
 
Redigerat:
thomasx skrev:
Tack för tipset. Jag tror jag sett den modellen i 3x3 meter någon annanstans. Den är ganska lik varianten på hornbach, men jag tror inte det är samma, priset skiljer bara en hundring. Fördelen med denna är möjligen att det är aluminium. Detta är helt klart ett intressant alternativ för oss!

Hur vattentät är den? Fått något rejält regnväder på den ännu? Hur sitter taket fast, är det lätt att ta bort. Min sambo vill kunna sitta under bar himmel fina dagar utan allt för mycket bök?

Visst ja, den säljs av helgbutiken i stockholm under namnet "Göteborg" också, ca 500:- billigare än bygghemma, men då ingår antagligen ingen frakt.

[länk]

Hej.regna som skam här förut. och nog höll det tätt alltid:) materialet är ganska tjockt och känns gediget. Att plocka av och på det går naturligtvis. Men då måste man va över 2M lr ha trappstege till hands. Ventilations delen sätts först. sen träs resten av taket över och fästs med krokar och kardborre. Så vill hon sola så är det helt klart att föredra att hon sätter sig på utsidan paviljongen:cool:
 
Korvgubbe
Den från Jysk är inte vattentät, det vet min granne. :p
 
Nej, jag har förstått att de allra flesta paviljongerna är "vattenskyddade" ,dvs de är inte vattentäta utan kan förväntas läcka vid lite häftigare regnväder. Rätt urbota korkat tycker jag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.