23 096 läst ·
7 svar
23k läst
7 svar
Paviljong
Jysk har en på 3x4m. Vet inte om den är vattentät men det står vattenavvisande åtminstone.
http://www.jysk.se/165/417/3732432/a/catalog-sales
Svärföräldrarna har en och tycker att tyget har hållit färgen bra också, den är använd 3-4 säsonger nu.
http://www.jysk.se/165/417/3732432/a/catalog-sales
Svärföräldrarna har en och tycker att tyget har hållit färgen bra också, den är använd 3-4 säsonger nu.
thomasx skrev:
Ok, tack för tipset, måste ha missat den när jag kollade dem. Såg en liknande på hornbach som var 3x3 meter och noterade där att de räknade måttet på taket, vilket gjorde själva paviljongen till 2,5 x 2,5 meter, den kändes lite liten. Får ta och svänga förbi jysk och se hur deras 3x4 verkar.
Just nu lutar det lite åt en från hornbach som är 3x4m, den kändes riktigt stor och ganska rejäl och smidig, men också lite dyrare, nästan 5000:- inkl myggnät.
Just nu lutar det lite åt en från hornbach som är 3x4m, den kändes riktigt stor och ganska rejäl och smidig, men också lite dyrare, nästan 5000:- inkl myggnät.
Medlem
· västra götaland
· 28 inlägg
Hej. monterade upp denna i helgen http://www.bygghemma.se/utomhus/ute...ong-hillerstorp-aluminium-300x300-cm/p-188259
Mycket nöjd. skruvade ett trädäck och skruva fast den i. Alla som varit hemma efteråt(15-20 pers) Tycker den är jättefin och ser stabil ut. Har även en på 3*4 meter. Frakt ingick i priset hem på gården.
Mycket nöjd. skruvade ett trädäck och skruva fast den i. Alla som varit hemma efteråt(15-20 pers) Tycker den är jättefin och ser stabil ut. Har även en på 3*4 meter. Frakt ingick i priset hem på gården.
Tack för tipset. Jag tror jag sett den modellen i 3x3 meter någon annanstans. Den är ganska lik varianten på hornbach, men jag tror inte det är samma, priset skiljer bara en hundring. Fördelen med denna är möjligen att det är aluminium. Detta är helt klart ett intressant alternativ för oss!frankbuick skrev:
Hur vattentät är den? Fått något rejält regnväder på den ännu? Hur sitter taket fast, är det lätt att ta bort. Min sambo vill kunna sitta under bar himmel fina dagar utan allt för mycket bök?
Visst ja, den säljs av helgbutiken i stockholm under namnet "Göteborg" också, ca 500:- billigare än bygghemma, men då ingår antagligen ingen frakt.
http://www.blocket.se/stockholm/Paviljong_Goteborg_3x4_m__beige_40521123.htm?ca=15&w=3
Redigerat:
Medlem
· västra götaland
· 28 inlägg
thomasx skrev:Tack för tipset. Jag tror jag sett den modellen i 3x3 meter någon annanstans. Den är ganska lik varianten på hornbach, men jag tror inte det är samma, priset skiljer bara en hundring. Fördelen med denna är möjligen att det är aluminium. Detta är helt klart ett intressant alternativ för oss!
Hur vattentät är den? Fått något rejält regnväder på den ännu? Hur sitter taket fast, är det lätt att ta bort. Min sambo vill kunna sitta under bar himmel fina dagar utan allt för mycket bök?
Visst ja, den säljs av helgbutiken i stockholm under namnet "Göteborg" också, ca 500:- billigare än bygghemma, men då ingår antagligen ingen frakt.
[länk]
Hej.regna som skam här förut. och nog höll det tätt alltid
Klicka här för att svara