Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 606 inlägg
Hej
Har någon testat en paviljong med plasttak? Jag har en pool på mitt trädäck och skulle gärna ha ett tak över även på vintern, men det fungerar ju inte med tygtaket på nuvarande paviljong, jag kan inte heller bygga ett "altantak" då jag inte har tillräckligt med kvadratmetrar kvar att bygga utan bygglov.
Vi har oftast ganska snöfritt här, så snön tror jag inte är ett problem, däremot är hörnet blåsigt och nuvarande paviljong svajar även utan tygtaket, så man undrar hur plasten skulle klara detta under höststormarna.
En av de paviljonger jag tittat på är denna http://www.hemochbastu.se/paviljong-norway-plast-tak-myggnat-3x3-m-p14003
Det är denna paviljong som skall ersättas isåfall
Har någon testat en paviljong med plasttak? Jag har en pool på mitt trädäck och skulle gärna ha ett tak över även på vintern, men det fungerar ju inte med tygtaket på nuvarande paviljong, jag kan inte heller bygga ett "altantak" då jag inte har tillräckligt med kvadratmetrar kvar att bygga utan bygglov.
Vi har oftast ganska snöfritt här, så snön tror jag inte är ett problem, däremot är hörnet blåsigt och nuvarande paviljong svajar även utan tygtaket, så man undrar hur plasten skulle klara detta under höststormarna.
En av de paviljonger jag tittat på är denna http://www.hemochbastu.se/paviljong-norway-plast-tak-myggnat-3x3-m-p14003
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har inte erfarenhet av just den modell du har tittat på, men jag har haft ett antal paviljonger och partytält med plasttak och är jättenöjd med dem för sommarbruk. Inte ens det jag har nu, med grövre stänger, tål höststormar. Det förra lät vi stå ute när hösten föll på, vi tänkte att det gör ju inget att plasten blåser sönder, vi hade ändå tänkt att använda presenning året efter. Dessvärre drog plasten med sig ställningen och allt blåste sönder. Nu är jag noga med att plocka ned plasttaket innan höststormarna. Själva ställningen står kvar ute året om, den är i sådant material som tål utomhus bra.
Det låter i beskrivningen av din modell att den är gjord för sommarbruk, med tanke på att den har myggnät.
Det låter i beskrivningen av din modell att den är gjord för sommarbruk, med tanke på att den har myggnät.
Renoveringsnovis
· 606 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej!Nancy Alke skrev:
Jag är inne på att köpa rn paviljong med plasttak. Så jag är lite nyfiken hur har den klarat höst och vinter?
Renoveringsnovis
· 606 inlägg
Jag har tänkt precis detsamma. Det finns ju paviljong med hårdplast. Har funderat på att göra den lite lägre dvs. Såga av benen.Nancy Biäng skrev:
Hej
En av de paviljonger jag tittat på är denna [länk]
[bild]
Renoveringsnovis
· 606 inlägg
Jag köpte en som var uppbyggd av kanalplastbitar, mycket trevligt men knöligt att ta av och sätta tillbaka över vintern. Har flyttat nu och skaffar nog ingen ny. https://www.vidaxl.se/e/vidaxl-paviljong-med-gardin-aluminium-4x3x26-m-svart/8718475700951.htmlKerstin 62 skrev:
Renoveringsnovis
· 606 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
En liten varning med plasttak dock.
Vi har sedan ett halvår en bostadsrättslägenhet med ett inglasat uterum.
Uterummet täcks av grannens ovanför balkong, utom ½ m på sidorna och en meter ut.
Det är "trapetsformat" plasttak, inte sinusformat.
Till saken: Vid minsta regn slamrade det och knattrade från plasttaket,
och vid riktiga regnskurar dånade det öronbeduvande, så vi måste stänga dörrn in till lägenheten.
Vi har sedan ett halvår en bostadsrättslägenhet med ett inglasat uterum.
Uterummet täcks av grannens ovanför balkong, utom ½ m på sidorna och en meter ut.
Det är "trapetsformat" plasttak, inte sinusformat.
Till saken: Vid minsta regn slamrade det och knattrade från plasttaket,
och vid riktiga regnskurar dånade det öronbeduvande, så vi måste stänga dörrn in till lägenheten.
Klicka här för att svara