Hejsan,
är i slutfasen av vårt köksbyggande. Ska bli SKÖNT när det är klart.
Det som jag hyser mest rädsla för är passbitar... Mellan skåp, över skåp och under skåp. Passbitarna måste få ett fint snitt, och vara tokraka. Inget jag fixar själv är jag rädd... Funderar på att vända mig till en brägård eller liknande. Vilka tror ni tar imot en sådan här förfrågan? Har försökt med ett ställe i alingsås, de ville inte ta imot våra passbitar.
Vet någon något annat ställe i göteborgsområdet som kan fixa detta? Helst så snart som möjligt?
Har ni några andra tips på vad vi kan göra för att få det bra?
Mvh
Stefan
är i slutfasen av vårt köksbyggande. Ska bli SKÖNT när det är klart.
Det som jag hyser mest rädsla för är passbitar... Mellan skåp, över skåp och under skåp. Passbitarna måste få ett fint snitt, och vara tokraka. Inget jag fixar själv är jag rädd... Funderar på att vända mig till en brägård eller liknande. Vilka tror ni tar imot en sådan här förfrågan? Har försökt med ett ställe i alingsås, de ville inte ta imot våra passbitar.
Vet någon något annat ställe i göteborgsområdet som kan fixa detta? Helst så snart som möjligt?
Har ni några andra tips på vad vi kan göra för att få det bra?
Mvh
Stefan
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Kul att fler i asås-omr ska göra samma sak som jag. Har provat med sticksågen. Tror det funkar med mjukfog i fuländen. Åk annars och lämna tillbaka dina passdelar på öppet köp och köp nya på Bauhaus eller nåt annat ställe som har såg.
Jag var också väldigt osäker på detta.... eftersom varken väggar eller tak är raka så var det bara att mäta lite här och där. Körde täcksidor som passbitar och takanslutning, de är gjorda av MDF, så det är ganska lättarbetat. Sågade hyfsat med sticksåg och tejpade alla snitt, provade, drog en sväng med elhyveln där det klämde, sen var det bara att prova och finjustera som gällde.
Blev riktigt bra till slut, takanslutning blev perfekt, mot väggen blev det lite sämre, men jag läste det genom att vika tapeten några mm runt hörnet. Inte super bra, men bra nog.
Nu var iofs tråden gammal så ni har nog löst nu ändå.
Blev riktigt bra till slut, takanslutning blev perfekt, mot väggen blev det lite sämre, men jag läste det genom att vika tapeten några mm runt hörnet. Inte super bra, men bra nog.
Nu var iofs tråden gammal så ni har nog löst nu ändå.
Klicka här för att svara