Hur brukar man bygga igen utrymmet ovanför överskåpen enklast?
Gipsskivor och sen tapetsera eller med såna melaninspånskivor eller vad de nu kallas så man får samma ytskikt som på kortsidorna av skåpen?
Gipsskivor och sen tapetsera eller med såna melaninspånskivor eller vad de nu kallas så man får samma ytskikt som på kortsidorna av skåpen?
Melamin brukar funka bra. Tejpa innan du sågar för att minska risken för splitter, och vänd den sågade änden så långt bort från synhåll som möjligt. Se till också att den inte kan dra till sig fukt.
Ska du tapetsera över funkar i stort sett vadsomhelst — MDF, plywood, OSB (men då får man bredspackla för jämn yta).
Ska du tapetsera över funkar i stort sett vadsomhelst — MDF, plywood, OSB (men då får man bredspackla för jämn yta).
Jag föredrar att göra takanslutningen i vit dekorit eller målad dekorit i samma färg som skåpstommen... och sedan dra taklisten runt skåpet i innertaket. Det blir mera platsbyggda känsla på det viset. Täcksidor låter man naturligtvis gå hela vägen upp till tak så man slipper skarv
Dekorit?
Är det något varumärke?
Verkar inte finnas någon återförsäljare i Sverige längre i så fall.
Vet du om det kan finnas samma sak från nån annan tillverkare?
Funderar på om denna skulle kunna funka?
https://www.ikea.com/se/sv/p/foerbaettra-taecksida-30297882/
Är det något varumärke?
Verkar inte finnas någon återförsäljare i Sverige längre i så fall.
Vet du om det kan finnas samma sak från nån annan tillverkare?
Funderar på om denna skulle kunna funka?
https://www.ikea.com/se/sv/p/foerbaettra-taecksida-30297882/
Redigerat:
Vanliga passbitar köpta extra i samband med skåpen med rätt färg på har jag använt när jag byggt igen.
Ja är den i rätt färg så borde det funka...E EPG skrev:
Dekorit är oftast en 0502 vit melaminbelagd spånskiva. Finns under många namn, man bygger oftast hela kök av melaminbelagd spånskiva.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vattenskada- försäkring
Försäkringar -
Hur tänka när förbereda för avlopp och vatten i ett framtida kök?
Kök -
Ta hand om dagvatten utanför källardörr
Vatten & Avlopp -
Söker tvättställsblandare med riktig sidodusch för hela kroppen.
Badrum -
Påverkas försäljningspris om det är platta på mark eller plintgrund?
Byggmaterial & Byggteknik