Hej!

Vi håller på med badrumsrenovering och är väl halvvägs. Hade gärna velat ha en sk väggnära toalett som den på bilden, men vet inte om den passat med alla rör och de två avloppen vi har?
Kan man skära i toalettstolen för att få det att passa? eller ska man bygga ett skåp bakom toaletten på något sätt?

• Pågående badrumsrenovering med exponerade rör och avlopp väntar på installation av väggnära toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggnära vit toalettstol mot en grå betongvägg, diskussion om installation med avlopp.
    Skapa konto
  • Teknisk ritning av en väggnära toalett med måttangivelser för installation.
    Skapa konto
Har man kommit halvvägs in i renoveringen så är det troligen försent, sånt planerar man innan renoveringen.
Och att kapa i wc stolen.....Nej!
Tycker dock den översta bilden ser konstig ut, ska det byggas in ngt där, rör får normalt inte komma upp ur golv!?
Är det 2st wc stosar?

Det var väldigt mycket som kom upp på samma ställe där, jag kan inte se att någon toalett fungerar bra där?

Ser ju definitivt ut att inte vara möjligt.
Anna_H Anna_H skrev:
Det var väldigt mycket som kom upp på samma ställe där, jag kan inte se att någon toalett fungerar bra där?
Något måste väl ha stått där innan? Har @tummenmittihanden61 någon bild?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Måste inte alla rör komma ur väggen?
Om jag minns rätt så sa våran VVSare det när han fixa i badrummet och jag var nyfiken och fråga massa.

M Mlindahl skrev:
Måste inte alla rör komma ur väggen?
Om jag minns rätt så sa våran VVSare det när han fixa i badrummet och jag var nyfiken och fråga massa.
Vi bor i DK där de har lite mindre regler för badrum

K Kane skrev:
Ser ju definitivt ut att inte vara möjligt.

Något måste väl ha stått där innan? Har @tummenmittihanden61 någon bild?
:rofl: Ja, vår gamla standard toalett stod ju där förrut. Inte så fint med synliga rör och vad vvsaren kallar avlufningsavlopp.

J Jörgen Ö skrev:
Har man kommit halvvägs in i renoveringen så är det troligen försent, sånt planerar man innan renoveringen.
Och att kapa i wc stolen.....Nej!
Tycker dock den översta bilden ser konstig ut, ska det byggas in ngt där, rör får normalt inte komma upp ur golv!?
Är det 2st wc stosar?
Vi bor i DK så det är inte samma regler för rör här.

Det är ett "vanligt avlopp" och ett sk avluftningsavlopp enligt vvsaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.