Och troligen fungerar/lyser en "ny" bättre då den är bygd för just den ljuskällan, den g:a är ju tillverkad för en helt annan typ av ljuskälla.

Tog en rövare och beställde två r7s led 78mm varmvita från Singapore. Skulle motsvara 60w. Idag kom de och jag blev överraskad vad bra de var samt att de passade. Båda inklusive frakt kostade bara 82:-. De lyser inte riktigt lika bra som halogen men tillräckligt för mig. Hoppas nu de håller, var så less på att byta halogen rören.
Mvh
Fredrik

Arbetslampa upplyser en betongvägg och golv med en förpackning och en halogenlampa framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
CE-märkningen är säkert i sin ordning...

Ja man får ju vad man betalar för, så förmodligen inte.

Men vad skulle CE märkning ha inneburit för kvalitén och säkerheten?

fredand44 skrev:
Jag tog och letade upp försäljningssiten och där står det otroligt nog CE under certifikaten.
Undrar om man kan verifiera det på något vis?

[länk]
CE-märkningen utfärdar man ju själv som tillverkare. Den är dessutom obligatorisk för att få marknadsföra sina saker inom EU, så det är inte så konstigt att alla kinesiska tillverkare utfärdar CE-intyg för sina prylar.
Det är inte förr än någon anmäler produkten eller om den råkar fastna i nån stickprovskontroll som berörda myndigheter kontrollerar om den verkligen lever upp till kraven.

Aha, nej då spelar det kanske inte så stor roll att leta efter det då man ska köpa nått.
Mvh
Fredrik

Nej, man brukar ju kalla CE för 'China Export' av någon bra anledning...

Ha ha ha, för er info, en lampa har redan pajat efter 30 minuters användning.
Denna satte jag i en arbetsbelysning och jobbade med i ett källarutrymme.
Plötsligt blev det svart.
Får se hur länge min andra håller som sitter på en rörelsevakt på fasaden.
Mvh
Fredrik

• Gilla
el_richard
  • Laddar…
Ha ha igen, min andra lampa pajade oxå efter ca 20-30 timmar. Båda kostade 80:-, bemödade mig att få tillbaka 40:- för den första.
Beställde dessa nya för 79:- om jag räknat rätt.
http://m.aliexpress.com/item/32624856956.html
De kom efter ca tre veckor och jag har precis satt i dem. Ser lite robustare ut.
Får se om dessa funkar bättre.
Mvh
Fredrik

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Lyser de fortfarande?

Hej
Japp de funkar fin fint, dock så lyser de lite svagare än än halogen rör tycker jag. Ångrar även att jag tog kallvita, lite obehagligt ljus.
Mvh
Fredrik

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.