Hej! Bygghemma.se svarar inte så jag testar här.

Ska köpa innerdörrar 80x210 märke Swedoor Tradition 03
Dörrkarmar ska vara 92mm djupa.

Tyvärr verkar karmar i dessa mått vara slut i obehandlad furu (finns endast målade).

Hittade dock liknande av annat mär (Diplomat)

Kan någon bekräfta att dessa dörrar passar till karmarna?

Dörr: https://www.bygghemma.se/hus-och-by...-tradition-03-obehandlad-furu/p-412088-412096

Karm: https://www.bygghemma.se/hus-och-by...wcB&gbraid=0AAAAAD8-GQmN282WyN-bs3KsMGX-uX_OB

Du får jämföra måttabellerna med varandra, vid snabb koll så verkar det som att det är samma mått på dörrbladen, (sen kan det skilja på gångjärnsmåtten samt måttet för låskistan).

• Gilla
Ekliptikan
  • Laddar…
J
E Ekliptikan skrev:
Hej! Bygghemma.se svarar inte så jag testar här.

Ska köpa innerdörrar 80x210 märke Swedoor Tradition 03
Dörrkarmar ska vara 92mm djupa.

Tyvärr verkar karmar i dessa mått vara slut i obehandlad furu (finns endast målade).

Hittade dock liknande av annat mär (Diplomat)

Kan någon bekräfta att dessa dörrar passar till karmarna?

Dörr: [länk]

Karm: [länk]
Oftast inte då det räcker att gångjärnen sitter några mm. annorlunda sedan kan dom ha olika gångjärn med för den delen..
Om du vänder dig till en byggvaruhandlare så kan dom säkert hjälpa dig..

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Om du vänder dig till en byggvaruhandlare så kan dom säkert hjälpa dig..
Japp, och man får en helt annan service än man får av rövhattarna på Bygghemma. Så TS, var smart och skippa BH och handla från någon seriös handlare.

Om dom inte svarar inför köp, hur tror du dom hanterar mail när dom redan fått dina pengar?

• Gilla
Ekliptikan och 1 till
  • Laddar…
Tack för att du kollade! Verkar bara finnas för avhämtning i Funäsdalen och jag bor i skåne

Bästa svaret

Vanliga innerdörrar och karmar följer standard och ska passa med varandra så du t.ex kan köpa endast dörrblad som passar i befintlig karm.
Den karmen du länkar har ingen angiven bredd vilket betyder att den saknar överstycke så den måste kompletteras med ett överstycke samt tröskel om du vill ha en tröskel.

• Gilla
Ekliptikan
  • Laddar…
J
E Ekliptikan skrev:
Tack för att du kollade! Verkar bara finnas för avhämtning i Funäsdalen och jag bor i skåne
Men det finns väl byggvarubutiker i Skåne, du behöver lyfta ditt arsle och åka och besöka dom..

Bättre att fråga här än att köra runt i blindo. Brukar få bra svar här
J Jansson69 skrev:
Men det finns väl byggvarubutiker i Skåne, du behöver lyfta ditt arsle och åka och besöka dom

Jag körde olika märken, allt passade perfekt.

• Gilla
123abc
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.