AnneFi
Har precis fått vårt nya ikea kök på plats och vi är jättenöjda. Det är väldigt fint och känns som ett rejält kök för pengarna.
Dock har vi valt bort skåp och har bara lådhurtsar.

Innan hade jag Ikea 365+ för torrförvaring men bara den allra lägsta burken går in i de övre lådorna.

Letade på Ikeas hemsida och hittade andra brukar som på bild såg ut att passa i lådorna
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/80295611/
men när jag kom hem och idiotiskt nog hade fyllt alla burkarna så var det samma problem där.
om man bara köper förpackningar i form av bakpulver och pärlsocker klarar man sig men mer än så måste stå i de nedersta lådorna :/

Någon som vet om det finns någon liknande burk som går in på höjden i de övre lådorna?
Vill inte sprida ut alla mina torrvaror i hela köket i de lägsta lådorna.

AnneFi
Ingen som har haft samma problem som mig?
I värsta fall får vi försöka pussla in ett högskåp någonstans för som det ser ut nu så får jag inte ihop det :/

Du kan ju skriva vilken höjd du har på lådorna som ger problem. Det finns ju 10, 20 och 40 cm.

AnneFi
ja73 skrev:
Du kan ju skriva vilken höjd du har på lådorna som ger problem. Det finns ju 10, 20 och 40 cm.
Jag har två 20 cm lådor överst och en 40 cm låda i botten.

Hej! Det finns massor av användande av IKEAs egna burkar på hemsidan. Titta i Inspirationsbroschyren för kök på denna länken: http://www.ikea.com/ms/sv_SE/kundservice/kataloger_broschyrer.html På sidan 57 använder de DROPPEN 401-136-13 stående i 20 cm höga fronter.

På sidan 74 med de svarta LAXARBY fronterna är där IKEA 365+ kryddkvarnar 101-528-75 som ser väldigt snyggt ut :)

Du kan även använda glasburkarna FÖRTROELIG 902-337-88 , INRE 501-889-00 , KORKEN 702-135-45, KRUS 601-182-14 LJUST 901-782-06 TILLSLUTA 502-336-86 etc

Kan även säga att de iallafall i Älmhultsvaruhuset har ett "låtsaskök" uppställt med genomskinliga fronter PACKAT med förvaring för alla storlekar av fronter :)

AnneFi
Tack för svar men tyvärr är jag inte intresserad av att ha glasburkar i lådorna.
Jag har glasburkar på öppna hyllor som jag lyfter ner.
Om jag ska lyfta de ur lådor upp på min bänkskiva i betong kommer jag med 100 % säkerhet flertalet gånger att ha bråttom och slå sönder burken på vägen upp ur lådan.

känns som att de har missat att anpassa sortimentet med de nya köket då det felar på några mm som lådorna är för låga

På varuhuset i Helsingborg har de helt missat detta och har bara bestickförvaring i utställningsköken.

Tycker att ikea borde anpassa mått på sina förvaringsburkar till sina nya skåp så att man kan utnyttja den utökade volymen i dom nya skåpen maximalt....
gaia

AnneFi
gaia skrev:
Tycker att ikea borde anpassa mått på sina förvaringsburkar till sina nya skåp så att man kan utnyttja den utökade volymen i dom nya skåpen maximalt....
gaia
Jag antar att burkarna är gjorda efter faktum och alla andra kök på marknaden iofs.
men om man satsar så stort på marknadsföring om hur rymligt ett kök är så måste man ju kunna använda det.
Jag har fått lösa det genom att använda överskåp för kyl och frys som skafferi.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.