Vi tar bort en liten bit med panel på huset (gammalt o några brädor ruttna) bakom sitter isolering, ska man passa på att byta den? Är ju gammal o smutsig, dock inte fuktig eller så! Kan ha suttit där i cirka 20 år. Vi kan inget om isolering, vad bör man välja i såna fall? Nu är det sån där "gul isolering", glas kanske?
Tack för hjälpen!
 
Bör tillägga att det handlar om en 75*120 cm stor vägg, sitter under fönstret. I övrigt är huset i tegel.
 
Har isoleringen suttit direkt bakom panelen eller har det varit papp/vindväv/luftspalt mellan?
 
Det satt en papp mellan isoleringen och panelen.
 
Om isoleringen har sjunkit i facken så räta upp eller byt ut den där så att den är heltäckande överallt. Annars kan ni behålla isoleringen om den känns och luktar fräscht. Var även medveten om att det är en riskkonstruktion som ni har nu med panel utan luftspalt. Det är förmodligen en av anledningarna till att panelen har ruttnat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.