N
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Ursäkta för tråd kapningen men mitt problem är något viktigare eller liknande TS fråga (vet inte vad TS frågade har inte orkat läsa alla inläggen).

Hur som helst undrar jag hur vi bör agera i en bud givning utifrån besiktnings protokollet.
Vi har totalt förälskat oss i ett jätte gammalt, charmigt, o rört hus men tänker riva alla väggar för öppen plan lösning och öppna upp helt till i taket. Vi räknar med att det finns rabies och kanske aspest på vinden med tanke på noteringen i besiktnings protokollet - ska vi ge ett skam bud eller vänta och kräva avdrag från köpeskillingen? Om det senare ska man tänka en klump summa eller per styck?
Eller är rabies dolt fel och kan jag stämma säljaren efter att jag köpt tomten?
[bild]
Är dom färdigt torkade så slipper du den jobbiga lukten? Då är det väl värt lite extra att få något att gnaga på

Gammelnörden
Är det näringsvärdet som är värdehöjande då tänker du?

N
Är det näringsvärdet som är värdehöjande då tänker du?
Det och så brukar det ju vara gott med lite torkat kött att knapra på när man dricker sina öl. Ekorrkött är ju inte något som säljs över disk direkt

Ursäkta för tråd kapningen men mitt problem är något viktigare eller liknande TS fråga (vet inte vad TS frågade har inte orkat läsa alla inläggen).

Hur som helst undrar jag hur vi bör agera i en bud givning utifrån besiktnings protokollet.
Vi har totalt förälskat oss i ett jätte gammalt, charmigt, o rört hus men tänker riva alla väggar för öppen plan lösning och öppna upp helt till i taket. Kan det finnas rabies och kanske aspest på vinden med tanke på noteringen i besiktnings protokollet - ska vi ge ett skam bud eller vänta och kräva avdrag från köpeskillingen? Om det senare ska man tänka en klump summa eller per styck?
[bild]
Vad menar besiktnings mannen med PÅ vinds utrymmet?

Är det inte läkt och papp under tak pannorna?

Mitt råd är att istället följa ditt hjärta och strunta i protokoll och tekniska detaljer. Ni ska bo i huset många år och då är det viktigaste att älska det. Ni ska som du skriver förstås bevara den gamla charmen när ni river allt och ändrar så att det blir ljust och fräscht.

Carpe diem!

• Gilla
Gammelnörden och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Vi har totalt förälskat oss i ett jätte gammalt, charmigt, o rört hus men tänker riva alla väggar för öppen plan lösning och öppna upp helt till i taket. Kan det finnas rabies och kanske aspest på vinden med tanke på noteringen i besiktnings protokollet - ska vi ge ett skam bud eller vänta och kräva avdrag från köpeskillingen?
Aspesten är utrotad sedan länge, och den drabbade förresten endast as, så de flesta blev aldrig smittade.

Om ni tänker riva alla väggar så behöver ni inte oroa er för vinden ändå, den lär ramla ner och lägga sig på bottenplattan när alla väggarna är borta. Och i det läget kan ni lika gärna riva det som var vind också.

Skamliga förslag och bud är väl alltid välkomna?
Om det senare ska man tänka en klump summa eller per styck?
Tänka är helt ok, det borde fler prova tänker jag. 😊
[bild]
Kan man köpa tomten? Är hen korrupt?

Nissens Nissens skrev:
Kan man köpa tomten?
Har du råd och möjlighet att köpa?

Nissens
F fribygg skrev:
Har du råd och möjlighet att köpa?
Beror på priset och vad man får för det.

Nissens Nissens skrev:
Beror på priset och vad man får för det.
Priest är Judas och man får en fast ighet.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Priest är Judas och man får en fast ighet.
Är den gjord av brittish steel❓

P
F fribygg skrev:
Hacka inte (som jag gjort för många gånger), han rår ju tydligen inte för det.
Har dom släppt ut dig ifrån Vadstena?

P
Alfredo Alfredo skrev:
@Rejäl, såg att du postade denna:

[länk]

Blev det inte i fel tråd? Visst var det tänkt att hamna i denna tråd?

[länk]
Nee absolut inte!!!

N
Jag måste nog skaffa en åsna

P
N Niq skrev:
Jag måste nog skaffa en åsna
Ja om du är en kvinna så är det normalt att ha!

Rejäl skrev:
Ja om du är en kvinna så är det normalt att ha!
Nu är du sådär fördomsfull igen. Snart kommer väl den där om vilka som har getter också. 🐐 🐐 🐐 Och varför…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.