N Niq skrev:
Men roundupen måste hällas i en medurs rörelse
gäller det även när man blandar grogg?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Daniel, det står väl oxå att man bara ska ha ett konto?
Bankgarantin har övre gräns och då kan det vara bra att dela upp på flera konton. Jag kallar dem för konto C, konto D och konto O. Vissa har O, C, D men jag anser alfabetisk ordning vara det ända rätta.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Bankgarantin har övre gräns och då kan det vara bra att dela upp på flera konton. Jag kallar dem för konto C, konto D och konto O. Vissa har O, C, D men jag anser alfabetisk ordning vara det ända rätta.
Om man inte är 'helt hundra' gäller väl inga garantier..

A anis16 skrev:
gäller det även när man blandar grogg?
På round-up? Då är det motsols som gäller.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Vad menar du. Hundra är hundra. Det finns endast hela hundratal. Till exempel heter det inte nittonhundraochetthalvttalet om du menar 50-talet. Ett halvt hundratal är alltså ett femtiotal. Ett tiondels ett tiotal och ett tjugondels ett femtal (inte ett tjugotal!). Obs att i datan är tusen 1024, men det kompenseras av att Jesusbarnet inte föddes år noll.

”Är inte helt hundra” är en oxymoron.

• Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag delar upp dem i A,C,D,C. Jag säger bara det.

P Pin skrev:
Vad menar du. Hundra är hundra. Det finns endast hela hundratal. Till exempel heter det inte nittonhundraochetthalvttalet om du menar 50-talet. Ett halvt hundratal är alltså ett femtiotal. Ett tiondels ett tiotal och ett tjugondels ett femtal (inte ett tjugotal!). Obs att i datan är tusen 1024, men det kompenseras av att Jesusbarnet inte föddes år noll.

”Är inte helt hundra” är en oxymoron.
Halvtreds, halvfjerds, feomoghalfjerds, halvfems...

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Jag delar upp dem i A,C,D,C. Jag säger bara det.
A för Angus, är det sedan Conny, Danny och Chelsea-Flora?

• Haha
kashieda
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Halvtreds, halvfjerds, feomoghalfjerds, halvfems...
Danskarna använder inte metriska systemet.

När smakar en Tuborg bäst? Inte varannan gång, ibland eller var tredje gång..

Allt är svart eller vitt.

• Gilla
  • Laddar…
P Pin skrev:
Danskarna använder inte metriska systemet.

När smakar en Tuborg bäst? Inte varannan gång, ibland eller var tredje gång..

Allt är svart eller vitt.
Jo men tänk om det är så, dvs att det är på det viset. Om vi nu alla springer åt att använda det metriska systemet etc.slaviskt för att etablerade tyckare förespråkar det, då kommer ju de länderna som inte annammat det få en jättefördel om det visar sig att metriska systemet är fel. Vi kommer hamna i det eländet om vi alla tänker som dig och klankar ner på icke-metriska system.

A anis16 skrev:
Jo men tänk om det är så, dvs att det är på det viset. Om vi nu alla springer åt att använda det metriska systemet etc.slaviskt för att etablerade tyckare förespråkar det, då kommer ju de länderna som inte annammat det få en jättefördel om det visar sig att metriska systemet är fel. Vi kommer hamna i det eländet om vi alla tänker som dig och klankar ner på icke-metriska system.
Själv köper jag bara mätband som har två skalor.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Du menar att allmänt efterblivna länder plötsligt skulle ta över kabbalan?

Karta som visar hur man säger "92" på olika sätt i europeiska länder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Mekplatsen och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:

[bild]
Är det kabbeleka som ska tas över måste det vara gulgröna länder. Den växer nära vatten, så det behövs BKR-klassade bekämpningssorkar.

• Gilla
  • Laddar…
P Pin skrev:

[bild]
Ja, och det är därför en turborg för 92 DKK är så jävla dyr för oss svenskar när vi är i Danmark.

• Haha
Pin
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Ja, och det är därför en turborg för 92 DKK är så jävla dyr för oss svenskar när vi är i Danmark.
Kör de med Ahsell-prislistan, de jävlarna?

• Gilla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.