Rejäl skrev:
Men det var ett tag sen belryg visa sig har han gått i vinteride?
Kanske ägaren äntligen kunde somna med långburken i handen😂
Jag vet att det här är ett regelbrott att klaga på någons språkanvändning, men det här går bara inte, det gav upphov till för mycket inre språkfelsstress:

"Belryg" är pluralformen av "balrog"!!!! En balrog, två eller flera belryg!!! Det är en böjning som har sitt ursprung i de finsk-ugriska språken, så du är delvis ursäktad, det kan kännas svårt för oss som talar indo-europeiska språk.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag vet att det här är ett regelbrott att klaga på någons språkanvändning, men det här går bara inte, det gav upphov till för mycket inre språkfelsstress:

"Belryg" är pluralformen av "balrog"!!!! En balrog, två eller flera belryg!!! Det är en böjning som har sitt ursprung i de finsk-ugriska språken, så du är delvis ursäktad, det kan kännas svårt för oss som talar indo-europeiska språk.
Men skriv en ny regel då

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
A

Du mena att du är finsk🤣
Skjut inte brevbäraren då jag bara svara ovanstående skrivelse😤

N
Rejäl skrev:
Men det var ett tag sen belryg visa sig har han gått i vinteride?
Kanske ägaren äntligen kunde somna med långburken i handen😂
Du måste fråga Mario och fullkkemisten dom har åtminstone var sin Balrog

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N
Rejäl skrev:
Du mena att du är finsk🤣
Skjut inte brevbäraren då jag bara svara ovanstående skrivelse😤
Nej balrog är ett sindarinskt ord. Sindarin har sitt ursprung i finskan

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Eaum

De första belryggarna hittades faktiskt i det område som numera heter Belgrad. Grad = rog -> rygg på ugri-ruggiska.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A
N Niq skrev:
Du måste fråga Mario och fullkkemisten dom har åtminstone var sin Balrog
Balrog nyss sade du belryg?? Hu sa du ha det😤 han måste ha somnat av doften av att ha öppnat en långburk😂

A
N Niq skrev:
Nej balrog är ett sindarinskt ord. Sindarin har sitt ursprung i finskan
Nu nu nu nu får det räcka med dessa konstiga ord som sindarin, mandarin mm. en normal Svensson som läser dessa trådar begriper sig inte på detta alviskkinesiska rappakalja som ni drullar om…

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Men skriv en ny regel då
Jajamensan, fattas bara!

§ 5.11a Korrekt användning av skriftspråket
Tusentals människor läser på Byggahus.se varje dag. En del av dem kommer att läsa det just du skrivit, så tänk på att respektera dem tillräckligt mycket för att använda ett korrekt språk, med avseende på ordval, stavning, meningsbyggnad och interpunktion.
Skulle du upptäcka att en annan medlem visat bristande respekt för läsarna genom att uttrycka sig bristfälligt och/eller inkorrekt, är det närmast din skyldighet att påpeka felaktigheterna, under förutsättning att du själv använder ett korrekt språk med avseende på ordval, stavning, meningsbyggnad och interpunktion när du tillrättavisar den obildade medlemmen.

§ 5.11b Sanktioner
Särskrivare ska dö en plågsam död i vanära.
Personer som inte förstår ramsan "Mening börjar med stor bokstav och slutar med punkt", ska tvångskommenderas till lagerarbete på ernst.se:s webshop. Finns förmildrande omständigheter kan delinkventen komma undan med stegling.

Redigerat:
  • Gilla
TypRätt och 2 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Balrog nyss sade du belryg?? Hu sa du ha det😤 han måste ha somnat av doften av att ha öppnat en långburk😂
En långburk? Amatör. Här i tråden dricker vi 14!

• Älska
  • Gilla
Fulkemisten och 2 till
  • Laddar…
A
En långburk? Amatör. Här i tråden dricker vi 14!
Håller med att han är en amatör som somna efter doften av en😂

Särskrivare ska dö.
Det ska vi alla, du får väl försöka hitta på nått nytt.

• Ledsen
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
N
Rejäl skrev:
En balrog flera belryg

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N
Rejäl skrev:
Håller med att han är en amatör som somna efter doften av en😂
Jag har riktiga långburk
En ölburk med björnmotiv och texten "KARHU III" samt "Täyttä olutta", vilket antyder finskt ursprung.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
djanlov och 2 till
  • Laddar…
A
N Niq skrev:
En balrog flera belryg
Men du skrev i betydelsen av en😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.