SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Är det här sån här svår humor? Eller är det ironi och/eller sarkasm? Jag har lärt mig i retoriken att ironi är svåranvänt, eftersom ironier ofta landar fel hos mottagaren, i synnerhet vad gäller skriven text.
Därför har jag formulerat en egen forumregel:

§ 5.10 Seriöst, var inte ironisk
Forumet frekventeras av en betydande andel personer på autismspektrat, och dessa personer är ofta mycket kunniga inom sina specialintressen, men har svårt att förstå när en annan medlem är ironisk eller sarkastisk. Avstå därför i möjligaste mån från att använda ironi i dina högkvalitativa inlägg. Du som själv befinner dig på autismspektrat bör vara extra försiktig med att vara ironisk, eftersom neurotypiska medlemmar ofta missförstår autisters användning av ironi.
Seriöst!
Kallar du mig ironisk?? Det är för fan allvar. Hur vet du hur jag vill ha det och vad jag är nöjd med. Otroligt att du orkar. Och varför bryr du dig om min ironi. Om du inte tycker den är rolig kommer du med paragrafer och regler och auktorisation. Typiskt yrkeskomiker. Ni är clowner allihopa. Narrar, gycklare. Om jag skrattar åt mina egna skämt, vilka är ni att säga att de inte är roliga.

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
kasta bort nyckeln!
Idiot! Det är såna som du som driver planeten mot katastrofen! Tror du jordens resurser är oändliga? Återvinn för f-n, återvinn!

• Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Är du ironisk nu?
Eftersom du behöver ställa frågan har du uppenbarligen inte förstått.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Kallar du mig ironisk?? Det är för fan allvar. Hur vet du hur jag vill ha det och vad jag är nöjd med. Otroligt att du orkar. Och varför bryr du dig om min ironi. Om du inte tycker den är rolig kommer du med paragrafer och regler och auktorisation. Typiskt yrkeskomiker. Ni är clowner allihopa. Narrar, gycklare. Om jag skrattar åt mina egna skämt, vilka är ni att säga att de inte är roliga.
Du bevisar med ovanstående inlägg varför regel 5.10 behövs!

Det där är så kränkande (tror jag, om det inte bara är en ironisk kränkning...) att det inte finns något annat alternativ än att klicka på "Anmäl"!
"Yrkeskomiker?" "Clowner allihopa?" Jag försöker vara seriös, använde t o m ordet TVÅ gånger, och så blir jag anklagad för att SKÄMTA!?! (Eller var du ironisk, och försökte antyda att jag är TRÅKIG!?!....) Äsch, jag blir kränkt oavsett! *Anmäl*

• Gilla
Pin
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Du bevisar med ovanstående inlägg varför regel 5.10 behövs!
Ja i kanske två procent av fallen. I de allra flesta fall duger det gott med en regel på ett par tre meter så sluta sprid överdrifter. Vill du skrämma bort alla nybörjare från detta husbyggnadsforum? Går du på sådär kommer ingen snart att våga bygga hus! 😡

• Gilla
  • Wow
Pin och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja i kanske två procent av fallen. I de allra flesta fall duger det gott med en regel på ett par tre meter så sluta sprid överdrifter. Vill du skrämma bort alla nybörjare från detta husbyggnadsforum? Går du på sådär kommer ingen snart att våga bygga hus! 😡
regel 6.66 Ta er i brasan

• Gilla
  • Ledsen
fubar och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
I de allra flesta fall duger det gott med en regel på ett par tre meter så sluta sprid överdrifter.
Holmen sågar 61dm i Braviken, det bör trumfa @SågspånPappspikEternit 5.10

• Älska
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
5.10 tycke jag är en bra regel! Blir en lagom vedklabb över om man delar den i 2*kortregel.

Bästa regel jag sett på länge!

• Gilla
  • Haha
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
5.10 tycke jag är en bra regel!
5”10 skriver man och det är på tok för grovt för en normal regel. Sluta skrämma iväg nybörjarna!

• Wow
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
5"10 borde väl snudd på vara bjälke? Ni vet, den där 'man' inte ser i sitt eget öga, fast 'man' ser hyvelspånet i sin nästas hjärna.

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
D
Mitt matkonto är minst 300.000kr i månaden, för maten måste ju vara god men kan knappast bli lika god som jag är självgod.

Vem är jag ...

Redigerat:
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Vem är jag ...
Moderaten!

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Mitt matkonto är minst 300.000kr i månaden, maten ska vara god men kan knappast bli lika god som jag är självgod.

Vem är jag ...
Det här är ett forum för oss som bygger och renoverar hus. (sitter du på 'ballen' eller driver runt från krog till krog blir det inget gjort)

Vem du är och hur det dagliga brödet och resurserna ska fördelas bör du nog diskutera med någon som studerat teologi.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
A
D Bubblebubb skrev:
Mitt matkonto är minst 300.000kr i månaden, maten ska vara god men kan knappast bli lika god som jag är självgod.

Vem är jag ...
Egon (jul) Must..

• Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Egon (jul) Must
Och var ska du hitta äpplen denna årstid hade du tänkt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.