736 901 läst ·
24 729 svar
737k läst
24,7k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
§ 5.9 Kvalitet, inte kvantitetF fribygg skrev:
Driv diskussionen framåt och motivera dina åsikter. Har du inget konstruktivt att säga, säg inget. Att skriva bara för att få många poster leder ingen vart. Meningslösa inlägg gör det svårare att hitta det som är värdefullt och innebär att man slösar med andra människors tid.
Tack, lämnar tråden nu, moderaten kan stänga, låsa och kasta bort nyckeln!fubar skrev:
§ 5.9 Kvalitet, inte kvantitet
Driv diskussionen framåt och motivera dina åsikter. Har du inget konstruktivt att säga, säg inget. Att skriva bara för att få många poster leder ingen vart. Meningslösa inlägg gör det svårare att hitta det som är värdefullt och innebär att man slösar med andra människors tid.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 090 inlägg
Är det här sån här svår humor? Eller är det ironi och/eller sarkasm? Jag har lärt mig i retoriken att ironi är svåranvänt, eftersom ironier ofta landar fel hos mottagaren, i synnerhet vad gäller skriven text.fubar skrev:
§ 5.9 Kvalitet, inte kvantitet
Därför har jag formulerat en egen forumregel:
§ 5.10 Seriöst, var inte ironisk
Forumet frekventeras av en betydande andel personer på autismspektrat, och dessa personer är ofta mycket kunniga inom sina specialintressen, men har svårt att förstå när en annan medlem är ironisk eller sarkastisk. Avstå därför i möjligaste mån från att använda ironi i dina högkvalitativa inlägg. Du som själv befinner dig på autismspektrat bör vara extra försiktig med att vara ironisk, eftersom neurotypiska medlemmar ofta missförstår autisters användning av ironi.
Seriöst!
Är du ironisk nu?SågspånPappspikEternit skrev:
Är det här sån här svår humor? Eller är det ironi och/eller sarkasm? Jag har lärt mig i retoriken att ironi är svåranvänt, eftersom ironier ofta landar fel hos mottagaren, i synnerhet vad gäller skriven text.
Därför har jag formulerat en egen forumregel:
§ 5.10 Seriöst, var inte ironisk
Forumet frekventeras av en betydande andel personer på autismspektrat, och dessa personer är ofta mycket kunniga inom sina specialintressen, men har svårt att förstå när en annan medlem är ironisk eller sarkastisk. Avstå därför i möjligaste mån från att använda ironi i dina högkvalitativa inlägg. Du som själv befinner dig på autismspektrat bör vara extra försiktig med att vara ironisk, eftersom neurotypiska medlemmar ofta missförstår autisters användning av ironi.
Seriöst!