N
Åmål

N Niq skrev:
Får man ha ett månskensdestelleri utan att undantagslov❓
Jodå, bara du inte destillerar i solsken.

N
F fribygg skrev:
Jodå, bara du inte destillerar i solsken.
Det är väl klart att månen måste lysa när man destillerar månskensdricka.

N Niq skrev:
Det är väl klart att månen måste lysa när man destillerar månskensdricka.
Månen lyser inte, den reflekterar.

Är du på lyset?

• Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
N
kashieda kashieda skrev:
Månen lyser inte, den reflekterar.

Är du på lyset?
Konstant men klart den lyser. Vad skulle den reflektera❓ Soljus❓ Det går ju inte alla vet ju att solen inte lyser på natten

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Japp o så snurrar den också.

N Niq skrev:
Konstant men klart den lyser. Vad skulle den reflektera❓ Soljus❓ Det går ju inte alla vet ju att solen inte lyser på natten
Det stavas antingen juice eller jos. Vad är jus?

Eller menar du ljus från ett honsvin?

Sån här kanske:

• Ölburk med texten "Sun Juice Hazy Tangie IPA", tropisk ale, solnedgångsmotiv, blå och gul design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Pin och 2 till
  • Laddar…
N
kashieda kashieda skrev:
Det stavas antingen juice eller jos. Vad är jus?

Eller menar du ljus från ett honsvin?
Blanda inte ihop allt nu. Jag vill ju göra "månskensjuice". Då går det ju inte att blanda in någon soljos.

Dessutom fick man klanka inte ner på dom som bra inte är på att skruva Svenska språk

• Gilla
Pin
  • Laddar…
N Niq skrev:
Dessutom fick man klanka inte ner på dom som bra inte är på att skruva Svenska språk
Det får man väl? Jag har iaf inte sett nått i forumreglerna om att man inte får kritisera dåligt handlag, taskig skruvning och ful spikning bör beivras.

F fribygg skrev:
Det får man väl? Jag har iaf inte sett nått i forumreglerna om att man inte får kritisera dåligt handlag, taskig skruvning och ful spikning bör beivras.
§ 5.9 Kvalitet, inte kvantitet
Driv diskussionen framåt och motivera dina åsikter. Har du inget konstruktivt att säga, säg inget. Att skriva bara för att få många poster leder ingen vart. Meningslösa inlägg gör det svårare att hitta det som är värdefullt och innebär att man slösar med andra människors tid.

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Driv diskussionen framåt och motivera dina åsikter. Har du inget konstruktivt att säga, säg inget. Att skriva bara för att få många poster leder ingen vart. Meningslösa inlägg gör det svårare att hitta det som är värdefullt och innebär att man slösar med andra människors tid.
Tack, lämnar tråden nu, moderaten kan stänga, låsa och kasta bort nyckeln!

fubar fubar skrev:
Är ju det jag säger, dålig skruvning ska beivras.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Är det här sån här svår humor? Eller är det ironi och/eller sarkasm? Jag har lärt mig i retoriken att ironi är svåranvänt, eftersom ironier ofta landar fel hos mottagaren, i synnerhet vad gäller skriven text.
Därför har jag formulerat en egen forumregel:

§ 5.10 Seriöst, var inte ironisk
Forumet frekventeras av en betydande andel personer på autismspektrat, och dessa personer är ofta mycket kunniga inom sina specialintressen, men har svårt att förstå när en annan medlem är ironisk eller sarkastisk. Avstå därför i möjligaste mån från att använda ironi i dina högkvalitativa inlägg. Du som själv befinner dig på autismspektrat bör vara extra försiktig med att vara ironisk, eftersom neurotypiska medlemmar ofta missförstår autisters användning av ironi.
Seriöst!

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Är det här sån här svår humor? Eller är det ironi och/eller sarkasm? Jag har lärt mig i retoriken att ironi är svåranvänt, eftersom ironier ofta landar fel hos mottagaren, i synnerhet vad gäller skriven text.
Därför har jag formulerat en egen forumregel:

§ 5.10 Seriöst, var inte ironisk
Forumet frekventeras av en betydande andel personer på autismspektrat, och dessa personer är ofta mycket kunniga inom sina specialintressen, men har svårt att förstå när en annan medlem är ironisk eller sarkastisk. Avstå därför i möjligaste mån från att använda ironi i dina högkvalitativa inlägg. Du som själv befinner dig på autismspektrat bör vara extra försiktig med att vara ironisk, eftersom neurotypiska medlemmar ofta missförstår autisters användning av ironi.
Seriöst!
Är du ironisk nu?

• Gilla
  • Wow
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.