N Niq skrev:
Man måste ha en godkänd grotta uthuggen av dvärgar som är certifierade av kungen under berget. Dörren skall vara av dvärgsmide med ett lås gjort av certifierade alver.
Annars risker man att få Morgoth på besök och det vill man inte
[bild]
Men vänta nu...går det bra med vanliga kortväxta personer som har Youtube-kanal, eller måste det vara sago-dvärgar? Samma fråga gäller smidet, måste det vara gjort av Regins Svets & Smide AB, med dvärglicens, eller kan jag köpa 'guld' från någon kinaskit-webshop? Alverna, räcker det att de är godkända av Alvetsmiljöverket, eller är det tredjepartscertifiering som gäller?

T TypRätt skrev:
Jag hänvisar tillbaka till inlägg [länk] du kan läsa därifrån så behöver du inte läsa hela tråden.
Men så himla typiskt att länka till ett av dina egna inlägg. Är nog tur att det inte är du som är TS, för då hade du gett dig själv Bästa Svaret också.

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men så himla typiskt att länka till ett av dina egna inlägg. Är nog tur att det inte är du som är TS, för då hade du gett dig själv Bästa Svaret också.
Om jag inte kan få bästa svaret borde jag väl åtminstone få kaffe och hembakat fikabröd?
Gör ett dåligt intryck annars.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Äntligen!
Nyhetssidans skärmdump med rubrik om hälsotrender, bilder på mat, person som röker, samtalande kvinnor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
djanlov och 2 till
  • Laddar…
N
fubar fubar skrev:
Därför att vi snackar 1963, det svenska folkhemmets guldålder. Alla äter det som serveras. Det fanns inga veganer, laktosintoleranta eller andra moderna påfund.

Och alla barn gick hem till sig och åt kvällsmat!
Klart alla barn gick hem om det där var vad som serverades. Det är bara svenskar med skygglappar som tror att veganism och laktosintolerans är modernt

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N
FredrikR FredrikR skrev:
Om jag inte kan få bästa svaret borde jag väl åtminstone få kaffe och hembakat fikabröd?
Gör ett dåligt intryck annars.
Hallå det är söndag och internationella mansdagen då dricker man långburk och man kan få kaffekask om man firar ordentligt. Det ska vara köpt flottbröd jag menar wienerbröd med senap till

• Älska
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
N
Men vänta nu...går det bra med vanliga kortväxta personer som har Youtube-kanal, eller måste det vara sago-dvärgar? Samma fråga gäller smidet, måste det vara gjort av Regins Svets & Smide AB, med dvärglicens, eller kan jag köpa 'guld' från någon kinaskit-webshop? Alverna, räcker det att de är godkända av Alvetsmiljöverket, eller är det tredjepartscertifiering som gäller?
Inta kan du ju anlita kortväxta yt knarkande tonåringar med gamnacke. Det vet ju alla det bara blir något tick tack hack som inte fungerar i verkligheten då. Inget guld det ska vara Mithril. Alverna ska ha certifiering från minst en högalv

• Gilla
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Inta kan du ju anlita kortväxta yt knarkande tonåringar med gamnacke. Det vet ju alla det bara blir något tick tack hack som inte fungerar i verkligheten då. Inget guld det ska vara Mithril. Alverna ska ha certifiering från minst en högalv
Sago-dvärgar var det, alltså. Check.
Jag har handskar från AlfaLaval som är gjorda av Nitril. Bra nog.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N
Sago-dvärgar var det, alltså. Check.
Jag har handskar från AlfaLaval som är gjorda av Nitril. Bra nog.
Kom ihåg att Snövits dvärgar inte har Balrog eller Mithril certifiering fast dom gärna låter folk tro det. Man behöver alltid ta referenser och kolla upp om alla certifieringar finns.

• Älska
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Kom ihåg att Snövits dvärgar inte har Balrog eller Mithril certifiering fast dom gärna låter folk tro det. Man behöver alltid ta referenser och kolla upp om alla certifieringar finns.
Wtf!? Funkar smed-dvärgarna i Völsungasagan (den som Tolkien snodde hela sitt upplägg av, minus några kvinnliga karaktärer som han plockade bort)? De kan ju ta djurhamn också, till skillnad från Tolkiens B-lagsdvärgar. Eller Magnus Ugglas elaka dvärgar? Trafikverkets dvärgsignaler längs järnvägen?
Hjääälp!

N
Wtf!? Funkar smed-dvärgarna i Völsungasagan (den som Tolkien snodde hela sitt upplägg av, minus några kvinnliga karaktärer som han plockade bort)? De kan ju ta djurhamn också, till skillnad från Tolkiens B-lagsdvärgar. Eller Magnus Ugglas elaka dvärgar? Trafikverkets dvärgsignaler längs järnvägen?
Hjääälp!
Säkraste är ju att använda dvärgar från midgård. Men om du kollar upp att dom är certifierade och tar ordentliga referenser så kan du nog använda nästan alla dvärgar. Förutom Magnus Ugglas dvärgar för dom är inte riktiga dvärgar dom har bara inte hunnit växa sig långa. Typisk bluff av oseriösa

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
. Förutom Magnus Ugglas dvärgar för dom är inte riktiga dvärgar dom har bara inte hunnit växa sig långa. Typisk bluff av oseriösa
Dessutom är de elaka.

fubar fubar skrev:
Dessutom är de elaka.
Jag mår illa!

FredrikR FredrikR skrev:
Jag mår illa!
Det är för att du aldrig dansar nykter!

• Ledsen
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Det är för att du aldrig dansar nykter!
Ska vi gå hem till dig menar du?

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.