844 450 läst ·
32 647 svar
844k läst
32,6k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 825 inlägg
Man ska ju inte skvallra, men vareente den pizzerian som hade rivi nån vägg och fick problem med en järnbalk i take som börja hänga? Dom hade inge å stämpa mä, så då åkte rom ti kommunhuse i Gagnef å snodde en flaggstång som dom kapa ti en bit å, å sen tröckte dom dit biten som stämp*.S Saelen skrev:
*Källa till påståendet är min kompis Fia i Björbo som sa precis så, ett ordagrant citat med andra ord.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 825 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 825 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 825 inlägg
Inte än, men jag fick precis ett PM från Grenmalm där han anförtrodde mig att han funderade på att skaffa sig en ny hobby. Han har tydligen tröttnat på plastfigurerna. Familjen Grenmalm ska alltså skaffa höns. Herrn i huset är igång med att söka bygglov för ett hönshus i 1920-tals-klassicistisk stil. Får se vad grannarna säger. Grenmalm berättade att han har läst in sig på Fine Dining For Poultry, det är tydligen det senaste i de kretsar han önskar att han tillhörde. Hönsen (stambokförda rashöns, givetvis) ska serveras väl avvägda och vackert upplagda portioner av värmebehandlad årgångshavre (från särskilt utvalda åkrar på ädla sörmländska gods) med en consommé av majs samt färska ärtskott. Detta garanterar högsta smak och kvalitet på äggen, påstår han.FredrikR skrev:
Det blir nog bra när det blir färdigt, men han kommer förmodligen börja spamma forumet med förslag om 3:12-regler för fjäderfän snart...