S
Tillbaka till ordningen;

Hej Byggahus!
Vår tvättmaskin har lagt av och vi har köpt en ny hos Elsavanten. Måste jag ha avlopp?
Har ringt både HSB, HGF och Riksbyggen men får inget bra svar.

---

Så kommer det en försynt fråga: - hur ser avloppet ut idag?

Vilket följs upp av någon annan som undrar: - kan du inte sätta ett droppskydd under?

---

Raskt kommer ett bildsvar på något grått som tydligen sitter bakom tvättmaskinen. Intrigen tätnar...

Nu kommer någon med snilleblixten: -har du tittat under tvättmaskinen eller om du drar ut tvättmaskinen, vad ser du då?

---

TS måste har suttit som på nålar och svarar: - hur gör man det? Vill ju inte betala 1000 kronor för en installation som inte funkar...

---

En reflektion så här i juletider: Jag känner mer och mer förtröstan över framtiden. Folk är genuint korkade och borde inte få vistas lösa men eftersom så många befinner sig i samma vegetativa stadium så borde det vara lugnt.

Ett praktexempel är forumet här på Byggahus eller varför inte Flashback: - kan någon sammanfatta vad som har hänt åt mig? Jag orkar inte läsa tråden på 80 sidor.

Man orkar inte ens bläddra till föregående sida utan man ska bara låta: - se mig, rör mig, dyrka mig...

Jag undrar hur sammanfattningen av den här tråden skulle se ut? Tack och lov har vi lämnat ämnen som hur balrog i plural uttalas, att det tydligen ska heta aspest, 14 långburkar och en del annat att raskt förtränga.

Å andra sidan ger det ju ett outsinligt uppslag till nya muntrationer i den här tråden.

Vill dock poängtera att det finns ett stort antal skribenter som verkligen delar med sig av sin kunskap. Tänker då i första hand på Stigens verkstadstrådar, tommib och hans bilande i källaren, Highflowers 'korkade' bastuhusvagn, renovering av källare, byggande av hus osv osv

Själv har man väl bidragit med någon tråd om 'mobil bastu' och lite annat.

Alltså, kan någon sammanfatta hur fasen det har gått för stackarn med tvättmaskinen utan avlopp och vart vattnet har tagit vägen de senaste tio åren?

• Älska
  • Haha
Pin och 3 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Tillbaka till ordningen;

Hej Byggahus!
Vår tvättmaskin har lagt av och vi har köpt en ny hos Elsavanten. Måste jag ha avlopp?

---

Vilket följs upp av någon annan som undrar: - kan du inte sätta ett droppskydd under?

---

Raskt kommer ett bildsvar på något grått som tydligen sitter bakom tvättmaskinen. Intrigen tätnar...

Nu kommer någon med snilleblixten: -har du tittat under tvättmaskinen eller om du drar ut tvättmaskinen, vad ser du då?

---

TS måste har suttit som på nålar och svarar: - hur gör man det? Vill ju inte betala 1000 kronor för en installation som inte funkar...

---

En reflektion så här i juletider: Jag känner mer och mer förtröstan över framtiden. Folk är genuint korkade och borde inte få vistas lösa men eftersom så många befinner sig i samma vegetativa stadium så borde det vara lugnt.

Ett praktexempel är forumet här på Byggahus eller varför inte Flashback: - kan någon sammanfatta vad som har hänt åt mig? Jag orkar inte läsa tråden på 80 sidor.

Man orkar inte ens bläddra till föregående sida utan man ska bara låta: - se mig, rör mig, dyrka mig...

Jag undrar hur sammanfattningen av den här tråden skulle se ut? Tack och lov har vi lämnat ämnen som hur balrog i plural uttalas, att det tydligen ska heta aspest, 14 långburkar och en del annat att raskt förtränga.

Å andra sidan ger det ju ett outsinligt uppslag till nya muntrationer i den här tråden.

Vill dock poängtera att det finns ett stort antal skribenter som verkligen delar med sig av sin kunskap. Tänker då i första hand på Stigens verkstadstrådar, tommib och hans bilande i källaren, Highflowers 'korkade' bastuhusvagn, renovering av källare, byggande av hus osv osv

Alltså, kan någon sammanfatta hur fasen det har gått för stackarn med tvättmaskinen utan avlopp och vart vattnet har tagit vägen de senaste tio åren?
Jag läste på Flashback att nytvättad 🍆 smakar avokado, stämmer det tror du?

S
Ananas.., eller var det i en annan tråd?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vem vet, inte du
Vem vet, inte jag
Vi vet ingenting nu
Vi vet inget idag

S
Hade jag nått ner hade jag kunnat besvara frågan

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
Frågar åt en kompis.
Heter det väggbrunn om den sitter på väggen.
Tänk på att alla inte är så händiga och vågar skruva och testa saker. Man drar bara inte fram en tvättmaskin hursomhelst.

• Gilla
  • Wow
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
S
då heter det stuprör

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
då heter det stuprör
Ska höra med Eleganten om det funkar, jag behöver tvätta mina kläder nu.

• Gilla
Mrs November och 2 till
  • Laddar…
S
Elsavanten sa jag

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Köper du inte nya, ditt pöbelfä?

• Wow
  • Haha
Saelen och 2 till
  • Laddar…
S
App app app, väck inte m-a-l-m-g-r-e-n nu

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Absolut inte! Enklast brukar vara att koppla utloppet till grannens dränering så hjälper du denne med att tvätta källarväggarna.

Något annat du behöver hjälp med?

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Meh! Klarar du inte färgskalan? Som det ser ut nu så är det väl antingen brunt och blått eller rött o grönt? Då är ju bara frågan vad man tycker är snyggast eller roligast🤔😜
Det är ju ändå gul nu.

• Älska
  • Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Tillbaka till ordningen;

Hej Byggahus!

---

---

---

---

Ja jösses DVn måste vara överfull av dessa individer. Eller är detta forum DVn?

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
S Saelen skrev:
vart vattnet har tagit vägen de senaste tio åren?
Lyckligtvis har landhöjningen kompenserat för översvämningen.

• Haha
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.