Skylt från fastighetsbolag med uppmaning om att hyresgäster själva ska köra julgranar till tippen enligt hyreslagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dags att göra sig av med julgrannarna

• Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Dags att göra sig av med julgrannarna
Vilka idioter! Hyreslagen?!? Det är i avfallsförordningen hanteringen av uttjänta grannar definieras. Skåningar...

Om vi inte hörs mer så blev jag precis bannad och körd till tippen. 😢

• Älska
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Kan du inte skilja på blått och rött människa!
Rött är babord, blått vette f-n.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilka idioter! Hyreslagen?!? Det är i avfallsförordningen hanteringen av uttjänta grannar definieras. Skåningar...

Om vi inte hörs mer så blev jag precis bannad och körd till tippen. 😢
Men får jag slänga grannen som avfall på ÅVC eller är det på tvärs med sopmonopolet? Måste kanske grannen själv köra till tippen? Kan tippetippettipptapp fixa detta?

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Rött är babord, blått vette f-n.
Den breda mitten?
Pripps?
Bosch?
Himmelen?
Immelen?
Mrs hår

• Wow
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Nu är det snart dags att säga upp elavtalet med nätägaren så slipper man höjningen och effektavgiften. Tänker köra 5G istället, är stabilt nu när alla andra kör fast anslutning.

Sedan tänker jag säga upp mitt abonnemang hos skatteverket. Någon som har koll på uppsägningstiden hos dem?

• Gilla
  • Älska
Pin och 3 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Sedan tänker jag säga upp mitt abonnemang hos skatteverket. Någon som har koll på uppsägningstiden hos dem?
Du brukar slippa medlemskapet ca tio år efter det att ditt arv har fördelats. Det finns som alltid en tråd om det...

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
M
P Pin skrev:
Kan du inte skilja på blått och rött människa!
Om du blandar ihop blått och rött så blir det lila. Det är också en snygg färg🙃

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
S
Jod Gul!

• Gilla
  • Älska
Pin och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Jod Gul!
Loj gud!

• Älska
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
M
Oj Guld!

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Om du blandar ihop blått och rött så blir det lila. Det är också en snygg färg🙃
Vi aktar oss för att blanda, dåliga erfarenheter sedan ungdomen du vet..
Även färg kan vara läskigt att blanda, tänk om det blir grönt, jag röstar inte grönt bara för att jag åker elbil! Elbil med värmepump så jag kan för temperera bilen, med app, om nu inte den går på 2G/3G nätet som många gammdiesel appar gör, RIP. ☠️
Temperera chocklad har jag aldrig gjort, jag diskuterar bara det som är intressant för MIG, sa jag att jag hade en D5 AWD tidigare, med jättemycket finesser? Jag har inte bestämt mig om jag gillar fysiska knappar eller jag tycker den lösningen jag har är bäst, så klart är den lösningen jag har bäst, då kan jag hela tiden argumentera emot. Ni vet lite som att ha 2 olika tyska verktygsfabrikat i garaget, vadå Bosch och Festool, jag syftar på Parkside och AEG!
Problemet nu är att vi inte har plats för mer mjölk, kylen är full och i frysen har vi pannkakor som stekts av den mjölk vi inte har i kylen. Barnen börjar utveckla laktosintolerans, har någon sett nästa veckas erbjudande på Lidl? Parkslide kommer sällan med mjölk eller en bit Ritter Sport marsipan, däremot ofta svordomar och hot om stämning - alla fel är dolda för generation x och y. X och y, hur har vi det med DNA stegarna? Appropå stämning, har ni blivit stämda på sistone eller ska vi glädjas åt den myspysiga stämningen vi har här i tråden kanske?

Tjena och god fortsättning, nu ska jag ut och kolla så elbilen laddat fullt, är ju ett jäkla klyddande med appar och teknik, nästan så man borde ha betalt för att vara sysadmin. Hur går aktiekursen appropå sysadmin?

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M
FredrikR FredrikR skrev:
Vi aktar oss för att blanda, dåliga erfarenheter sedan ungdomen du vet..
Även färg kan vara läskigt att blanda, tänk om det blir grönt, jag röstar inte grönt bara för att jag åker elbil! Elbil med värmepump så jag kan för temperera bilen, med app, om nu inte den går på 2G/3G nätet som många gammdiesel appar gör, RIP. ☠️
Temperera chocklad har jag aldrig gjort, jag diskuterar bara det som är intressant för MIG, sa jag att jag hade en D5 AWD tidigare, med jättemycket finesser? Jag har inte bestämt mig om jag gillar fysiska knappar eller jag tycker den lösningen jag har är bäst, så klart är den lösningen jag har bäst, då kan jag hela tiden argumentera emot. Ni vet lite som att ha 2 olika tyska verktygsfabrikat i garaget, vadå Bosch och Festool, jag syftar på Parkside och AEG!
Problemet nu är att vi inte har plats för mer mjölk, kylen är full och i frysen har vi pannkakor som stekts av den mjölk vi inte har i kylen. Barnen börjar utveckla laktosintolerans, har någon sett nästa veckas erbjudande på Lidl? Parkslide kommer sällan med mjölk eller en bit Ritter Sport marsipan, däremot ofta svordomar och hot om stämning - alla fel är dolda för generation x och y. X och y, hur har vi det med DNA stegarna? Appropå stämning, har ni blivit stämda på sistone eller ska vi glädjas åt den myspysiga stämningen vi har här i tråden kanske?

Tjena och god fortsättning, nu ska jag ut och kolla så elbilen laddat fullt, är ju ett jäkla klyddande med appar och teknik, nästan så man borde ha betalt för att vara sysadmin. Hur går aktiekursen appropå sysadmin?
Tyst jag tittar på tv!🙂

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Tyst jag tittar på tv!🙂
Precis, så gör min fru också, lever i förnekelse och drömmer sig bort i tv soffan.
Vet ni inte att det pågår ett tangentbordskrig här ute?!

• Gilla
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M
FredrikR FredrikR skrev:
Precis, så gör min fru också, lever i förnekelse och drömmer sig bort i tv soffan.
Vet ni inte att det pågår ett tangentbordskrig här ute?!
Din fru verkar vara en klok kvinna som inser att avkoppling är viktigt. Man ska lära sig skilja på huvudsak och bisak😏

• Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.