tommib tommib skrev:
Rosa (eller svarta om någon har en dålig dag), lite slemmiga, rörformade och bitvis bulliga. Men inte kvadratiska.
Snälla, berätta mer!

tommib tommib skrev:
tarmar är inte kvadratiska.
Varför heter det då tarmpaket? Va!? Paket är ju kvadratiska (eller i alla fall rektangulära) alternativt värdelösa.

Min uppfattning är för övrigt att de brukar vara mer åt det gråa hållet, men då är min erfarenhet främst från herbivorer.

N Niq skrev:
Nej man måste ha en elvärmepump med minst coop 45 om det ska gå att klassa som miljövänligt
Eldvärme, vi har en Contura är det samma sak som cop?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Nej. Konturer sågar man. Coop är en affär.

• Wow
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
är det samma sak som cop?
Det stavas Coop. Ica och City Gross finns också samt Willys för sossarna.

• Arg
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
N
FredrikR FredrikR skrev:
Eldvärme, vi har en Contura är det samma sak som cop?
Är det en sämre modell än balrog❓

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Bygglov det är väl en av dom där blanketterna man tänder brasan med ❓
Jag behöver nog inte nått bygglov då jag tänder med tyre eller näver.

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej. Konturer sågar man. Coop är en affär.
På Robin Hood stormarknad fanns det kontursågar tidigare men inte från Festool.
Kellen däremot, låter düskt det med!

N Niq skrev:
Är det en sämre modell än balrog❓
Den är något mer lättämjd?

Moderaterna kan stänga tråden eller flytta den till prepping-delen eller nåt annat som ingen läser.
Det kan de inte.

tommib
Varför heter det då tarmpaket? Va!? Paket är ju kvadratiska (eller i alla fall rektangulära) alternativt värdelösa.

Min uppfattning är för övrigt att de brukar vara mer åt det gråa hållet, men då är min erfarenhet främst från herbivorer.
Gråa är de nog mest på vägen till svarta, dvs man har en marginellt mindre dålig dag än någon med svart tarm

Jag vet inte vad du hanterar för paket men jag har minsann sett alla möjliga former på paket. Speciellt tröjor och annan skit som man får på jul. Bra paket är givetvis rätblocksformade och företrädesvis grågröna om jag tolkar forumet rätt. Rektangulära paket vet jag väl inte, jag bebor själv tre dimensioner och föredrar således tredimensionella paket.

Apropå herbivorer och deras tarmar så undrar jag om färgen på dem kan vara relaterad till åtgärderna du vidtar strax innan du åser sagda tarmar. Till exempel att hastigt och olustigt (för herbivoren då) möblera om andra delar av djurets anatomi med en liten bit väldigt snabbrörlig metall.

Alfredo Alfredo skrev:
Snälla, berätta mer!
Svarta tarmar är jättedåliga. Det är också dåligt när det är hål i dem och det är brunt överallt och luktar skit. Då har både jag och tarmarnas ägare en dålig dag.

• Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Fulkemisten och 3 till
  • Laddar…
tommib
Fun fact för övrigt, gällande bukkirurgi. Om man fiser på operationssalen och inte erkänner att man gjorde det förlängs operationen eftersom man måste gå igenom hela tarmen för att hitta det förmodade hålet.

• Haha
  • Gilla
Fulkemisten och 6 till
  • Laddar…
N
tommib tommib skrev:
Fun fact för övrigt, gällande bukkirurgi. Om man fiser på operationssalen och inte erkänner att man gjorde det förlängs operationen eftersom man måste gå igenom hela tarmen för att hitta det förmodade hålet.
Kan man verkligen töja ut tarmen så mycket att man ryms att gå i den ❓

• Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Jag behöver nog inte nått bygglov då jag tänder med tyre eller näver.
Är det inte jobbigt att riva näver från tallarna❓
Får man faktiskt elda upp dom som heter Tyre❓

Jag blir ledsen över svarta tarmar. @Nötegårdsgubben gillar dem. Fundera på det ni.

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.