737 087 läst ·
24 732 svar
737k läst
24,7k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Dottern har fått lite nya kläder av oss, hon kan ju inte gå naken
Nu är det ju så att hon träffat en pojkvän, kanske pga kläderna vi köpte till hon, vad vet jag?
Men hur resonerar ni nu kring deras umgänge, ska pojkvännen bara kunna komma och hångla med min dotter i kläderna som vi köpt till henne, och kanske till och med ta kläderna och slänga dom på golvet, ja ni kanske minns hur det kunde "hetta till"..
Borde han inte betala något extra för att ha närmast fritt hångel, iaf då vi är på jobbet?
Det var fina märkeskläder vi köpte dessutom.
Nu är det ju så att hon träffat en pojkvän, kanske pga kläderna vi köpte till hon, vad vet jag?
Men hur resonerar ni nu kring deras umgänge, ska pojkvännen bara kunna komma och hångla med min dotter i kläderna som vi köpt till henne, och kanske till och med ta kläderna och slänga dom på golvet, ja ni kanske minns hur det kunde "hetta till"..
Borde han inte betala något extra för att ha närmast fritt hångel, iaf då vi är på jobbet?
Det är pojkvännens uppgift att köpa den typen av plagg.FredrikR skrev:
Dottern har fått lite nya kläder av oss, hon kan ju inte gå naken
Kloka råd, mycket uppskattat detta.P Pin skrev:
Stående överföring eller hur bör man tänka?
Du skriver helg, jag har lite misstankar att de unga turturduvorna även träffas under vardagarna.
Digital signering kanske, det ju trots allt 2025?
Signering sker med ej raderbar metod. Om överföringen är stående, liggande eller annan är upp till parterna att bestämma.FredrikR skrev:
Jo det kan även ske utanför helg, så kallad bankdag.
Det här med au-pair är inte lätt. Jag har precis hämtat hem en ny från staterna. Tyckte det var rimligt att hon flög ekonomi extra så hon fick ett glas och en plastmugg till vin respektive öl. Nu har hon installerat sig i pigkammaren innanför köket. Hon hade bara en resväska med sig. Och en necessär som jag inte öppnat men där finns väl typ det som behövs till en ung tjej.
Till saken hör att jag renoverat sedan förra au-pairen och det kostade en del. Ska hon betala tapeterna eller en hyra? Kan jag dra det på hennes lön? Hon har även full tillgång till köket och dammsugaren. Finansiellt upplägg baseras på max 9 månader.
Till saken hör att jag renoverat sedan förra au-pairen och det kostade en del. Ska hon betala tapeterna eller en hyra? Kan jag dra det på hennes lön? Hon har även full tillgång till köket och dammsugaren. Finansiellt upplägg baseras på max 9 månader.
19 år, utan tidigare erfarenhet?P Pin skrev:Det här med au-pair är inte lätt. Jag har precis hämtat hem en ny från staterna. Tyckte det var rimligt att hon flög ekonomi extra så hon fick ett glas och en plastmugg till vin respektive öl. Nu har hon installerat sig i pigkammaren innanför köket. Hon hade bara en resväska med sig. Och en necessär som jag inte öppnat men där finns väl typ det som behövs till en ung tjej.