Dottern har fått lite nya kläder av oss, hon kan ju inte gå naken
Nu är det ju så att hon träffat en pojkvän, kanske pga kläderna vi köpte till hon, vad vet jag?

Men hur resonerar ni nu kring deras umgänge, ska pojkvännen bara kunna komma och hångla med min dotter i kläderna som vi köpt till henne, och kanske till och med ta kläderna och slänga dom på golvet, ja ni kanske minns hur det kunde "hetta till"..

Borde han inte betala något extra för att ha närmast fritt hångel, iaf då vi är på jobbet?

Det var fina märkeskläder vi köpte dessutom.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Dottern har fått lite nya kläder av oss, hon kan ju inte gå naken
Nu är det ju så att hon träffat en pojkvän, kanske pga kläderna vi köpte till hon, vad vet jag?

Men hur resonerar ni nu kring deras umgänge, ska pojkvännen bara kunna komma och hångla med min dotter i kläderna som vi köpt till henne, och kanske till och med ta kläderna och slänga dom på golvet, ja ni kanske minns hur det kunde "hetta till"..

Borde han inte betala något extra för att ha närmast fritt hångel, iaf då vi är på jobbet?

Det var fina märkeskläder vi köpte dessutom.
Det är pojkvännens uppgift att köpa den typen av plagg.

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är pojkvännens uppgift att köpa den typen av plagg.
För att han ska kunna kasta kläderna så plats ej godkänd av oss, pappa och mamma.. ☝️

Ja, jag tycker det låter rimligt, det är ju vår dotter dessutom.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
För att han ska kunna kasta kläderna så plats ej godkänd av oss, pappa och mamma.. ☝️

Ja, jag tycker det låter rimligt, det är ju vår dotter dessutom.
Det finns de som skriver avtal med pojkvännen, men det blir väldigt mycket administration. Nya papper att signera varje helg.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det finns de som skriver avtal med pojkvännen, men det blir väldigt mycket administration. Nya papper att signera varje helg.
Kloka råd, mycket uppskattat detta.

Stående överföring eller hur bör man tänka?

Du skriver helg, jag har lite misstankar att de unga turturduvorna även träffas under vardagarna.

Digital signering kanske, det ju trots allt 2025?

• Wow
kashieda
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kloka råd, mycket uppskattat detta.

Stående överföring eller hur bör man tänka?

Du skriver helg, jag har lite misstankar att de unga turturduvorna även träffas under vardagarna.

Digital signering kanske, det ju trots allt 2025?
Signering sker med ej raderbar metod. Om överföringen är stående, liggande eller annan är upp till parterna att bestämma.

Jo det kan även ske utanför helg, så kallad bankdag.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P Pin skrev:
Signering sker med ej raderbar metod. Om överföringen är stående, liggande eller annan är upp till parterna att bestämma.

Jo det kan även ske utanför helg, så kallad bankdag.
Liggande låter traditionellt, men menar du att man gör det stående numera??

FredrikR FredrikR skrev:
Liggande låter traditionellt, men menar du att man gör det stående numera??
Jag är fel person att fråga.

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Det här med au-pair är inte lätt. Jag har precis hämtat hem en ny från staterna. Tyckte det var rimligt att hon flög ekonomi extra så hon fick ett glas och en plastmugg till vin respektive öl. Nu har hon installerat sig i pigkammaren innanför köket. Hon hade bara en resväska med sig. Och en necessär som jag inte öppnat men där finns väl typ det som behövs till en ung tjej.

Till saken hör att jag renoverat sedan förra au-pairen och det kostade en del. Ska hon betala tapeterna eller en hyra? Kan jag dra det på hennes lön? Hon har även full tillgång till köket och dammsugaren. Finansiellt upplägg baseras på max 9 månader.

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det här med au-pair är inte lätt. Jag har precis hämtat hem en ny från staterna. Tyckte det var rimligt att hon flög ekonomi extra så hon fick ett glas och en plastmugg till vin respektive öl. Nu har hon installerat sig i pigkammaren innanför köket. Hon hade bara en resväska med sig. Och en necessär som jag inte öppnat men där finns väl typ det som behövs till en ung tjej.

Till saken hör att jag renoverat sedan förra au-pairen och det kostade en del. Ska hon betala tapeterna eller en hyra? Kan jag dra det på hennes lön? Hon har även full tillgång till köket och dammsugaren. Finansiellt upplägg baseras på max 9 månader.
19 år, utan tidigare erfarenhet?

FredrikR FredrikR skrev:
Min hade ett gediget cv som fläktreparatör. Hon verkade dock tro att vi har varmare i huset än vi har, givet hennes klädval.

• Ledsen
  • Haha
Saelen och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Min hade ett gediget cv som fläktreparatör. Hon verkade dock tro att vi har varmare i huset än vi har, givet hennes klädval.
Det där med bara fläktar ställer till det.

Har grannarna gradade borrhål in mot eran tomt?
Va visar röda nålen på expansionskärlet?

FredrikR FredrikR skrev:
Rekryterad direkt från bibelskolan. 19 stämmer att hon är, men varför tror du jag inte har tidigare erfarenhet?

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det där med bara fläktar ställer till det.

Har grannarna gradade borrhål in mot eran tomt?
Va visar röda nålen på expansionskärlet?
Jag kollade och borrhålen är avgradade.

Den röda nålen pekar på Norr, såklart. Det är bara låtsaskonsulter som bor på Söder.

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Rekryterad direkt från bibelskolan. 19 stämmer att hon är, men varför tror du jag inte har tidigare erfarenhet?
BiB-el-skola? Det funkar inte, såklart.

Ingett lär ut el lika bra som lång burk.

• Älska
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.