819 675 läst ·
30 322 svar
820k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Efter att stärkt mig med en flaska öl tar jag mod till mig att fixa lite med elen. Jag har skruvat bort plastlocket och nu ska jag ge mig på där sladdarna sitter fast. Jag läste nyligen i en tråd om plus och minus fast det är väl växelvolt egengtligen. Nu till min fråga: jag har två skruvmejslar. En är plus och en är minus i spetsen så att säga. Men på där jag ska skruva loss sladdarna är det bara plus. Alla tre inklusive den randiga. Vart är minusledningen?
Ni ska inte skriva att jag inte har nödvändig kunskap. Det har jag. Kunnskap är mackt! Har gått ut högstadiet och läst fysik.
Lägenheten är från 2025 och byggd av HSB så jag äger allt innanför ytterdörren.
Ni ska inte skriva att jag inte har nödvändig kunskap. Det har jag. Kunnskap är mackt! Har gått ut högstadiet och läst fysik.
Har du sifferbetyg eller är du yngre?P Pin skrev:Efter att stärkt mig med en flaska öl tar jag mod till mig att fixa lite med elen. Jag har skruvat bort plastlocket och nu ska jag ge mig på där sladdarna sitter fast. Jag läste nyligen i en tråd om plus och minus fast det är väl växelvolt egengtligen. Nu till min fråga: jag har två skruvmejslar. En är plus och en är minus i spetsen så att säga. Men på där jag ska skruva loss sladdarna är det bara plus. Alla tre inklusive den randiga. Vart är minusledningen?
Vad drack du för öl?
HSB lovar tryckt (tryggt?) boende, dom tar hand om, hörde jag på radion idag så du har gjort ett bra val
Ingett är som att äga!
De sa jag till tjejen också! Hon är inte myndig än men ja e 20.FredrikR skrev:
Betyg är bokstäver. Och några minustecken.
Det säger farfar också! Och att äga ingett är tvärtom ju. Men nu äger vi lägenheten. Allt går på autogiro så inga utgifter👍.
Ölen är fina grejer på riktig burk, direkt från en kille som kommer me färjan å säljer flak. Han har vodka med. Han fixar de mesta.
- x - = +P Pin skrev:De sa jag till tjejen också! Hon är inte myndig än men ja e 20.
Betyg är bokstäver. Och några minustecken.
Det säger farfar också! Och att äga ingett är tvärtom ju. Men nu äger vi lägenheten. Allt går på autogiro så inga utgifter👍.
Ölen är fina grejer på riktig burk, direkt från en kille som kommer me färjan å säljer flak. Han har vodka med. Han fixar de mesta.
Det vet ju alla, snyggt jobbat! 🙌